اساس کار باید به خود مردم ارجاع شود/ کار دولت بسترسازی است

11:28 - 19 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۳۷۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس‌جمهور گفت: دولت کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند را وظیفه و افتخار خود می‌داند.
اساس کار باید به خود مردم ارجاع شود/ کار دولت بسترسازی استبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افطار با ایتام و مددجویان فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، گفت: دولت کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند را وظیفه و افتخار خود می‌داند.

متن سخنان حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله طاهرین و صحبه المنتجبین

قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ.

ماه پرخیر و برکت رمضان؛ ماه رحمت الهی و ماه آمرزش گناهان به همه فرزندان عزیزم و همچنین مسئولین محترمی که از کمیته پربرکت حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) در سازمان بهزیستی در خدمتشان هستیم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

بسیار گزارش‌های دلگرم‌کننده‌ای بود. ما نسبت به همه فرزندان عزیز این کشور وظیفه بسیار سخت و سنگینی داریم. فکر نمی‌کنم هیچ کس غیر از این احساس داشته باشد اگر ما مسلمانیم باید همه فرزندان جامعه را، فرزند خود بدانیم حتی بالاتر از مرز دین و اسلام .

همه ابناء بشر، انسان‌ها ، کودکان و نوجوانان سراسر جهان را باید فرزند خود بدانیم تا چه رسد به اینکه این فرزندان فرزندان این مرز و بوم و فرزندان ایران باشند تا چه رسد به اینکه این فرزندان فرزندان پیامبر اسلام و امت پیامبر باشند.

اساس دین ما این است که جامعه بشری را به ویژه جامعه اسلامی را یک خانواده بزرگ می بینیم و غیر از این نیست.

اگر می‌خواهیم رحمت الهی شامل حال ما در دنیا و آخرت شود باید به جامعه مان رحم کنیم و باید مهربانی و شفقت در جامعه ما حکمفرما باشد.

آمار بسیار خوبی بود جناب آقای مهندس فتاح ارائه کردند؛ همچنین آماری که جناب محسنی ارائه دادند اینکه 300 هزار دانش‌آموز، 70 هزار دانشجو و 3 هزار طلبه تحت پوشش هستند، خیلی آمار امیدوارکنندهای بود.

3 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و این آمار به ما نشان می‌دهد که دولت به معنای عام کلمه و به عبارتی همه مسئولین نظام،  احساس مسئولیت دینی و انسانی در برابر جامعه ما دارند.

اینکه مسیر ما مسیر توانمندسازی باشد و اینکه مرتب ما بتوانیم آمار مددجویان را کاهش و آمار حامیان مددجویان و ایتام را افزایش بدهیم که گفته شد اکنون شمار حامیان به 930 هزار نفر رسیده است و از آن سو شمار مددجویان 5 درصد کاهش یافته، بسیار ارزشمند است.

اساس هدف و برنامه‌های ما همین است که ما مسیری را دنبال کنیم که مددجویان مستمری بگیر کاهش پیدا کنند و حامیان و آنهایی که به نوعی به جامعه امداد‌رسانی می‌کنند، افزایش یابد.

اساس کار باید به خود مردم ارجاع شود. کار دولت بسترسازی است، باید بستر را آماده کنیم البته آن کار پیشگیری که بیان کردند، بسیار ارزشمند است، در شنوایی و بینایی سنجی و در سایر موارد کار پیشگیری بسیار ارزشمند و مهم است کاری که ما باید انجام دهیم مردم ما باید از کمک و حمایت و احسان احساس لذت کنند اگر به اینجا برسیم که بالاترین لذت حمایت از دیگران باشد برای ما بسیار ارزشمند است، این فرزندان عزیز ما از هر نظر باید حمایت بشوند نه تنها از لحاظ مادی و علمی بلکه ازلحاظ عاطفی هم باید حمایت شوند و احساس کنند این جامعه در کنار آنها و پشتیبان آنهاست . کاری کنیم که وقتی به سنی برسند که می خواهند وارد جامعه شوند توانمند شده باشند و بتوانند شغلی داشته باشند و آموزش و مهارتی را دیده باشند که زندگی خود را اداره کنند.

تلاش ما در این دولت این بوده که خدمات اجتماعی را بالا ببریم. در زمینه بهداشت و درمان و در زمینه بیمه درمانی کار بسیار بزرگ و عظیمی در طول این سه سال انجام گرفته است.

می‌خواهم در اینجا این جمله را بگویم که روز اول ماه مبارک رمضان در این سال 95 احساس من به رمضان پارسال حس من به مراتب امید بیشتر به آینده پیشرفت، ترقی و تعالی این کشور و این ملت است. پارسال ما خیلی مشکلات  داشتیم و امسال بسیاری از آن مشکلات از جلوی پای ما برداشته شده است.

رمضان پارسال رمضان رحمت و برکت برای کشور بود و ان شاء الله این رمضان نیز رمضان پربرکتی خواهدبود و بعد از رمضان ما فضای امید بیشتری را در سراسر کشور احساس خواهیم کرد.

خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم خادمان خوبی برای این مردم عزیز بویژه فرزندان عزیز ما و مدد جویان عزیز باشیم و بتوانیم رضای حق را در این زمینه جلب کنیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *