10 مدل موتورسیکلت برقی وارد کشور شده است/ تسهیلات ویژه برای متقاضیان موتورسیکلت های برقی

12:00 - 07 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، گفت: موتورسیکلت‌های فرسوده بنزینی ٤ تا ٦ برابر خودروهای سواری آلودگی تولید می‌کنند که با جایگزینی موتورهای برقی به جای بنزینی بویژه در منطقه ١٢ تهران و بازار، تا حدی از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

: عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، گفت: موتورسیکلت‌های فرسوده بنزینی ٤ تا ٦ برابر خودروهای سواری آلودگی تولید می‌کنند که با جایگزینی موتورهای برقی به جای بنزینی بویژه در منطقه ١٢ تهران و بازار، تا حدی از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

به گزارش میزان، اقبال شاکری به آخرین اخبار در مورد ورود موتورسیکلت‌های برقی به شهر تهران اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که از شرکت کنترل کیفیت هوا داشتم از اولین نمونه‌های موتورهای برقی وارد شده به ایران دیدن و شخصا آنها را تست کردم.

وی ادامه داد: موتورسیکلت های برقی در ١٠ مدل وارد کشور شده و از لحاظ کیفیت نیز مورد تایید شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قرار گرفته است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: انتظار می‌رود امسال حداقل ١٠ هزار نوع از این موتورسیکلتهای برقی توسط شهروندان تهرانی خریداری شود.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت موتورسیکلت های برقی می‌توانند این وسیله نقلیه پاک را با ٨٥ درصد تسهیلات دریافت کنند.

شاکری از دستور کار قرار داشتن تولید تاکسی های هیبریدی به جای بنزینی در کشور خبر داد و گفت: در این مورد با تولیدکنندگان متعددی گفت‌وگو کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال و یا ابتدای سال بعد در مورد تولید تاکسی‌های برقی نیز به توافق برسیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران به نصب فیلتر دوده در اتوبوس های بی آر تی شهر تهران اشاره کرد و افزود: با نصب فلتر دوده در اتوبوس های شهر تهران از آلایندگی این خودروها بویژه کربن متساعد شده از آنها کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحث آلودگی هوا تنها یک سازمان یا ارگان مسئول نیست و دیگر دستگاه ها نیز در این مورد دارای وظایفی هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *