تلفات شبکه باید به کمتر از 10 درصد برسد

11:13 - 07 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: هدف امروز صنعت برق کشور کاهش تلفات است و ما تمام امکانات خود را برای این هدف بسیج کرده‌ایم.

: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: هدف امروز صنعت برق کشور کاهش تلفات است و ما تمام امکانات خود را برای این هدف بسیج کرده‌ایم.

به‌گزارش میزان، همایون حایری افزود: هم‌اکنون یک بسیج علمی و جهادی در صنعت برق کشور شکل گرفته است و باید بتوانیم ظرف یک سال تلفات شبکه را به زیر 10 درصد برسانیم.

وی ادامه داد: کاهش هدررفت در بخش انتقال فقط با افزایش سطوح ولتاژ میسر است و احداث پست‌ها و نیروگاه ها در جهت کاهش هدر رفت تلفات شبکه انجام می‌گیرد.

وی در آیین بهره‌برداری از ایستگاه 400 کیلوولت مهر شازند در استان مرکزی، این پست را یکی از اقدام‌های کمی و کیفی توسعه برق کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این پست افزون‌بر ظرفیت بالای 400 کیلوولتی، از پیشرفته‌ترین سامانه کنترلی موجود نیز بهره‌مند است.

وی ادامه داد: این پست چهارمین پست 400 کیلوولت استان مرکزی است که با اضافه شدن آن، امکان استفاده از 2000 مگاوات از ظرفیت شبکه برای استان مرکزی فراهم شده است.

حایری با اشاره به ظرفیت مطلوب برق در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی سالانه حدود 1150 مگاوات مصرف برق دارد، اما در مقابل با وجود نیروگاه‌ها و پست‌های برق متعدد، امکان استفاده از 3500 مگاوات برق در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ویژگی مهم پست مهر شازند خارج کردن پست انجیرک از حساسیت خاص است، چراکه با هر اتفاقی در پست انجیرک، شبکه برق منطقه دچار مشکل می‌شد و این پست قابلیت اطمینان شبکه را افزایش داد.

حایری با تاکید بر تاثیر مثبت این پست برق در تبادل انرژی بین شمال و جنوب کشور، گفت: هم‌اکنون در ایران انواع نیروگاه‌های بخار، سیکل ترکیبی، بادی، خورشیدی، زمین‌گرمایی وجود دارد و وجود چنین پست‌هایی در کشور زمینه تبادل بهتر انرژی را فراهم می‌کند.

حایری در پایان تصریح کرد: پست مهر شازند قابل ارتقا به 765 کیلوولت است و امیدواریم در آینده نزدیک این ظرفیت در این پست اجرا شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *