اجلاس وزارتی اوپک آغاز به کار کرد/ وزیر نفت قطر: اعضای اوپک با هم هماهنگ هستند

14:21 - 06 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: یکصد و شصت و ششمین اجلاس وزارتی اوپک، پنجشنبه ٦ آذر با هدف بررسی وضع کنونی بازار نفت و سیاست های تولیدی این سازمان تا نشست آینده، دقایقی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.

: یکصد و شصت و ششمین اجلاس وزارتی اوپک، پنجشنبه ٦ آذر با هدف بررسی وضع کنونی بازار نفت و سیاست های تولیدی این سازمان تا نشست آینده، دقایقی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.

به گزارش میزان، این نشست در حالی برگزار می شود که قیمت های جهانی نفت خام از ماه ژوئن ٢٠١٤ تاکنون بیش از ٣٠ درصد کاهش یافته و از ١١٥ دلار به محدوده ٨٠ دلار رسیده است.

کارشناسان و تحلیلگران بازار نفت، این نشست را یکی از مهم ترین نشست های اوپک در ١٥ سال اخیر عنوان کردند و پیش از برگزاری این اجلاس تحلیل های مختلفی درباره تصمیم گیری اوپک ارائه دادند، اما بیشتر وزیران نفت اوپک پس از ورود به وین بر انسجام و یکپارچگی این سازمان تاکید داشتند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران چهارشنبه، پنجم آذر ماه پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه این سازمان، گفت: ایران برنامه ای برای کاهش تولید نفت خود ندارد.

وزیر نفت ایران همچنین روز گذشته با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و نمایندگان بعضی از شرکتهای نفتی دیدار کرد.

اعضای اوپک با هم هماهنگ هستند
وزیر نفت قطر پیش از آغاز نشست حیاتی اوپک از شرایط حاکم میان اعضای سازمان ابراز خرسندی کرد و گفت شاهد هماهنگی میان اعض هستم.

محمد صالح الصدا، وزیر نفت قطر، که برای شرکت در نشست ١٦٦ اوپک به وین سفر کرده است، امروز پیش از آغاز این نشست مهم اظهار کرد که در میان اعضای اوپک هماهنگی وجود دارد.

الصدا که از آخرین نشست اوپک در ماه ژوئن امسال تا کنون به شکل علنی اظهار نظری نکرده بود، گفت که بیش از آنچه شاهد بحران باشد، در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هماهنگی می بیند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *