نگاه ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر پیدا نخواهد کرد

7:59 - 19 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۰۵۳
دسته بندی: سیاست
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: درخواست موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران برای رفتار مسئولانه در قبال اسرائیل غیر معقول است.

درخواست موگرینی پیرامون رفتار مسئوولانه با اسرائیل از سوی ایران غیر مقول است/ نگاه ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر پیدا نخواهد کردحسین رویوران کارشناس مسائل سیاست خارجی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون اظهارات اخیر موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا پیرامون اینکه ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد همچنان اسرائیل را تهدید کند یا مسئولانه در جهت نظم منطقه ای مبتنی برهمکاری رفتار کند اظهار کرد: نگاه ایران به اسرائیل منفی بوده است و خواهد ماند زیرا رژیم غاصب صهیونیستی یک ریشه جعلی دارد و هیچگاه از نظر حقوقی به عنون یک کشور رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد قبول نخواهد بود.

وی افزود: موضع ایران درباره اسرائیل مبتنی بر مسائل بین المللی و وجاهت حقوقی است زیرا این رژیم غاصب قطعنامه 181 سازمان ملل 194 که پیرامون بازگشت آوارگان فلسطینی و قطعنامه 204 را که درباره عقب نشینی از نوار غزه نپذیرفته و بر خلاف قوانین بین المللی عمل کرده است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر از سوی سازمانهای بین المللی شناخته شده است از این رو نگاه ایران به اسرائیل از منظر حقوقی هیچگاه تغییر پیدا نمی کند.

رویوران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مسلمان رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند خاطر نشان کرد: سوریه، الجرایز وایران و بسیاری از کشورهای جهان مواضع ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی را قبول نداشته واین رژیم را به دلیل غصب سرزمینهای اشغالی قبول ندارند.

وی تاکید کرد: در خواست موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران پیرامون رفتار مسئوولانه نسبت به اسرائیل یک درخواست غیر مسئوولانه است و هیچگاه مورد قبول مقامات ایران قرار نخواهد گرفت زیرا از نظر ما فلسفه وجودی اسرائیل مورد قبول نیست و امکان به رسمیت شناختن این رژیم غاصب یه هیچ وجه وجود ندارد.



ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
حالا که همه کشورهای عربی در حال برقراری ارتباط با اسرائیلند چرا ما جوش اردن وعربستان بحرین قطر ودیگر عربهای منطقه را بخوریم خودشان دوست دارند برده اسرائیل باشند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *