ورود افراد غیر حرفه‌ای به بازار مسکن/ آموزش کارگران ساختمان مغفول مانده است

18:13 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۷۳
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران مجلس، فقدان مهارت کارگران ساختمانی را از موانع تحقق پاسخگویی در صنعت ساختمان دانست و گفت: آموزش کارگران ساختمانی یکی از موارد مغفول مانده در صنعت ساختمان است و تا زمانی که کارگران به طور کامل از آموزش برخوردار نشوند، نمی توان انتظار داشت که پاسخگویی محقق شود.

: عضو کمیسیون عمران مجلس، فقدان مهارت کارگران ساختمانی را از موانع تحقق پاسخگویی در صنعت ساختمان دانست و گفت: آموزش کارگران ساختمانی یکی از موارد مغفول مانده در صنعت ساختمان است و تا زمانی که کارگران به طور کامل از آموزش برخوردار نشوند، نمی توان انتظار داشت که پاسخگویی محقق شود.

عباس فلاحی باباجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با انتقاد از ورود افراد غیر حرفه ای به بازار مسکن اعلام کرد: به دلیل سودآوری بالا در صنعت ساختمان، در سال های اخیر افراد غیرحرفه ای و غیرمتخصص به صرف دارا بودن سرمایه وارد عرصه ساخت و ساز شده اند و این قبیل افراد، ساختمان های بی کیفیت و فاقد استحکام و پایداری احداث می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای تحقق پاسخگویی سازندگان در صنعت ساختمان باید راه درازی طی شود، اعلام کرد: پاسخگویی سازندگان یک تعهد برای آنان است، اما در مقابل دولت و مسئولان نیز باید زمینه های پاسخگویی سازندگان را ایجاد کنند.

فلاحی باباجان با تاکید بر لزوم کوتاه کردن دست افراد غیرمتخصص و غیر حرفه ای از پروسه ساخت و ساز عنوان کرد: تا زمانی که این قبیل سازندگان در صنعت ساخت و ساز حضور داشته باشند، نمی توان انتظار داشت که پاسخگویی در این صنعت محقق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که با فقدان سازنده پاسخگو در صنعت ساختمان مواجه هستیم ادامه داد:.با فقدان سازنده پاسخگو در صنعت ساختمان مواجه هستیم و متاسفانه هم دولت و هم بخش خصوصی در زمینه ایجاد زمینه های پاسخگویی کوتاهی کرده اند.

وی در ادامه افزود: در صورتی که مهندسان ناظر و مجریان ذی صلاح مسئولیت های خود را به درستی ایفا نکنند و ضوابط و مقررات ملی ساختمان را به مرحله اجرا نگذارند، به خودی خود پاسخگویی در صنعت ساختمان محقق نمی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *