احتمال افت فشار گاز در استان‌های آذربایجان و کردستان/ مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

17:56 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از افزایش 100 میلیون متر مکعبی مصرف گاز در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: از مردم به دلیل موج سرما و آغاز بارش برف و باران در سراسر کشور در خواست می‌کنیم، در میزان مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از افزایش 100 میلیون متر مکعبی مصرف گاز در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: از مردم به دلیل موج سرما و آغاز بارش برف و باران در سراسر کشور در خواست می‌کنیم، در میزان مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مجید بوجار زاده، در گفت وگو با خبرنگار میزان، حجم مصرف گاز را در بخش مصارف خانگی 400 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: مردم می‌توانند از طریق تنظیم موتورخانه‌ها و کاهش تعداد بخاری مصرفی تا 10 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز، با اعلام این که در تامین گاز زمستانی مشکلی نداریم اعلام کرد: در صورت کاهش ذخیره گاز حجم گاز عرضه شده به نیروگاه ها و صنایع را محدود می کنیم.

وی پیش بینی مصرف گاز را در ماه های آتی 450 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در صورتی تعادل در روند گاز رسانی انجام می شود که میزان مصرف نیز متعادل باشد در صورتی که حجم مصرف گاز بیش از پیش افزایش یابد در سر شاخه های عرضه گاز در شهرهای آذربایجان و کردستان فشار گاز کاهش می یابد.

به گفته وی، پوشیدن لباس مناسب و گرم در منزل، استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، استفاده از پرده های ضخیم و رعایت دیگر نکات از جمله فعالیت‌هایی است که باعث کاهش مصرف گاز در منازل می شود.

بوجار زاده تاکید کرد: مشترکان، بخاری‌های گازسوز را در حجم و براساس فضای مورد نیاز تهیه و استفاده کنند تا امکان کنترل دمای محیط بر اساس حجم بخاری فراهم شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *