تداوم رکود مسکن تا تابستان سال آینده/ با چند سال پس‌انداز می‌توان خانه خرید؟

17:23 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۶۸
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، با اشاره به تداوم رکود در بازار مسکن اعلام کرد: بازار مسکن همچنان در حال بررسی نتایج مذاکرات هسته‌ای است به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا زمان تمدید مذاکرات تا تیر 94 رکود در بازار مسکن تداوم یابد.

: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، با اشاره به تداوم رکود در بازار مسکن اعلام کرد: بازار مسکن همچنان در حال بررسی نتایج مذاکرات هسته‌ای است به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا زمان تمدید مذاکرات تا تیر 94 رکود در بازار مسکن تداوم یابد.

مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان از توقف خرید و فروش در بازار مسکن خبر داد و گفت: با وجود ان که قیمت ها در بازار مسکن تثبیت شده است اما خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و شرایط خرید را به دلیل کاهش متقاضی خریدار تعیین می کند.

وی، با بیان این که بازار مسکن روند افزایشی قیمت را در سال 91 تجربه کرده است گفت: با توجه به این که مذاکرات حساس کشورمان تمدید شده است، قیمت مسکن بر خلاف سایر بازارها از جمله طلا و ارز ثابت مانده است.

خسروی در ادامه با تاکید بر لزوم تعادل در روند عرضه و تقاضای مسکن اعلام کرد: در حال حاضر تقاضای مسکن بیش از عرضه است بنابراین همین امر موجب شده است 26 درصد از خانوارهای ایرانی اجاره نشین باشند.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، در ادامه با بیان این که درامد خانوارهای ایرانی پاسخگوی هزینه های مسکن نیست ادامه داد: به دلیل عدم تعادل در شرایط اقتصادی یک خانوار ایرانی با پس‌انداز 30 ساله می تواند صاحب مسکن شود.

این کارشناس مسکن درباره پرداخت وام 80 میلیون تومانی خرید خانه، گفت: پرداخت تسهیلات همیشه مثبت است و اگر این تسهیلات از سوی دولت پرداخت نشود رونق در بازار به وجود نمی‌آید.

وی با بیان این که مبلغ 80 میلیون تومان رقم کافی نیست ادامه داد: با توجه به این‌که یک خانه 50 متری به صورت میانگین با احتساب متری پنج میلیون تومان در کلان شهر تهران به قیمت 250 میلیون تومان فروخته می‌شود، این رقم کافی نیست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *