از اولین پوست الکترونیکی منعطف تا گوشی ضد آب اچ پی با ویندوز 10

1:00 - 18 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۶۶۷
در بسته خبری زیر مهم ترین اخبار فناوری روز را مشاهده می‌کنید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مهم ترین اخبار فناوری روز را در زیر مشاهده  می کنید.


اولین «پوست الکترونیکی» منعطف

 تاکائو سومیا، پروفسور در رشتۀ مهندسی الکترونیک در دانشگاه توکیو است که از سال 2003 روی ساخت پوست الکتریکی کار کرده و مجلۀ تایم عنوان «بهترین اختراع 2005» را به آن داده است. از ویژگی‌های پوست الکترونیکی این است که دارای حس لامسه است و فشار دست و تغییرات دما را حس می‌کند.
 
این پوست مصنوعی، اولین پوست الکترونیکی انعطاف‌پذیر است به این معنی که می‌تواند خم شود بدون اینکه بشکند و آسیبی به آن برسد. سومیا و تیمش کارکردهایی مانند حساسیت فوق‌صوتی را نبز به آن اضافه کرده‌اند، به این ترتیب این پوست الکترونیکی تغییرات نامحسوس فشار را تشخیص می‌دهد. این پوست الکترونیکی می‌تواند برای تشخیص سرطان سینه نیز به کار رود. برای این کار باید مثل دستکش آن را به دست کرد تا حسگرهای موجود در آن تومورهای موجود را شناسایی کنند.
 
به‌گفتۀ سومیا «هنوز زود است که بخواهیم از جایگزین‌هایی برای ماموگرام‌ها حرف بزنیم. ما باید تمام دانش خود را روی هم بگذاریم تا راهی برای تشخیص درست تومورها  پیدا کنیم».   مزیتی که این حسگرها دارند این است که مونیتورینگ راحت و بدون درد تومورها را بدون نیاز به قرار گرفتن در معرض اشعه را امکان‌پذیر می‌کند.

این پوست الکترونیکی کاربردهای دیگری نیز دارد مثلاً می‌تواند سیگنال‌ها را از مغز دریافت کند و به یک عضو مصنوعی منتقل کند. همچنین می‌تواند سطح اکسیژن را که در جراحی استفاده می‌شود را کنترل کند.
 
پوست الکترونیکی کاربردهای غیرپزشکی نیز دارد به‌عنوان مثال در بحث ورزشی می‌تواند فشار دست به راکت تنیس یا ضربۀ گلف را محاسبه کند./مشرق

از اولین پوست الکترونیکی منعطف تا گوشی ضد آب اچ پی ویندوز 10


هشدار سامسونگ: ویندوز 10 نصب نکنید

مایکروسافت از یک سال قبل ویندوز 10 را عرضه کرده و از کاربران ویندوزهای قدیمی خواسته تا هر چه سریعتر به رایگان به سیستم عامل جدید مهاجرت کنند. در مقابل علاوه بر مشکلات مربوط به ناسازگاری، برخی متخصصان امنیتی از قابلیت های متنوع ویندوز 10 برای جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران و ارسال آنها برای مایکروسافت خبر می دهند.
 
بسیاری از مشتریان سامسونگ در 12 ماه اخیر از عدم امکان نصب ویندوز 10 بر روی رایانه های ساخت سامسونگ خبر داده اند یا گفته اند که بعد از نصب ویندوز 10 رایانه هایشان دارای مشکلات متعددی است. Samsung NP-R590 از جمله لپ تاپ های سامسونگ است که به همین علت به طور جدی دچار مشکل می شود./فارس

از اولین پوست الکترونیکی منعطف تا گوشی ضد آب اچ پی ویندوز 10

آینه هوشمند مایکروسافت
مایکروسافت که در ماه مارس امسال از این آینه سخن گفته بود اینک جزییات بیشتری را برای عموم منتشر کرده است. ظاهراً از یک ال سی دی در پشت یک آینه یک طرفه استفاده‌شده است و کاربر می‌تواند تصویر خود را دیده و درعین‌حال آنچه به‌صورت سیاه-سفید در نمایشگر ظاهراً می‌شود را نیز مشاهده کند.
 
آنچه مایکروسافت ساخته است، نمایش زمان، تاریخ، آب‌وهوا، تحولات لحظه‌ای بازار بورس و اخبار ترافیکی است که هنگام دیدن چهره خود یا شانه کردنم مو می‌توانید دریافت کنید!/خبرانلاین


از اولین پوست الکترونیکی منعطف تا گوشی ضد آب اچ پی ویندوز 10


گوشی ضد آب اچ‌پی با ویندوز 10


ما درواقع با یک فبلت بزرگ 5.96 اینچی از نوع AMOLED روبرو هستیم که رزولوشنی معادل 1440 در 2560 پیکسل دارد و مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 820 با سرعت 2.1 گیگاهرتزو گرافیک آدرنوی 530 است.
همچنین 4 گیگ رم را در کنار 64 گیگ حافظه داخلی به‌صورت پیش فرش شاهد هستیم که روی فبلت اچ پی الایت ایکس 3 نصب‌شده است. نکته جالب اسلات برای افزودن حداکثر 2 ترابایت حافظه جانبی با فرمت میکرو اس دی است که روی آن تعبیه‌شده است.
دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس سلفی و چت ویدئویی است که ازلحاظ امنیتی حسگر اثرانگشت و اسکنر عنبیه iris روی آن تعبیه‌شده است.
فبلت ضد آب استاندارد IP67 را یدک می‌کشد و بدین معناست که عمق یک متری را برای 30 دقیقه تحمل می‌کند.
 
باتری 4150 میلی آمپری دارد و ویندوز 10 رویان قابلیت سوئیچ با رایانه را دارد و کاربر می‌تواند با سوئیچ کردن آسان، کارهایی را که روی موبایل انجام می‌دهد را هم‌زمان روی لپ‌تاپ یا دسکتاپ خود انجام دهد./باشگاه خبرنگاران


از اولین پوست الکترونیکی منعطف تا گوشی ضد آب اچ پی ویندوز 10


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *