ارسال گاز شیرین پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی به شبکه سراسری

15:47 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: تزریق گاز فرآورش شده در چهارمین واحد پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی به خطوط لوله سراسری گاز کشور آغاز شد.

: تزریق گاز فرآورش شده در چهارمین واحد پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی به خطوط لوله سراسری گاز کشور آغاز شد.

به گزارش ، رسول فلاح نژاد با اشاره به ورود گاز ترش و خشک فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی به چهارمین واحد پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی از روز گذشته گفت: هم اکنون متخصصان کشورمان به صورت شبانه روزی روی عملیات راه اندازی و تزریق گاز این از این واحد به خطوط سراسری نظارت دارند.

وی افزود: با راه اندازی چهارمین واحد پالایشگاه فاز 12 میدان پارس جنوبی تولید گاز شیرین در این فاز حدود 14 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

فلاح نژاد ادامه داد: در حال حاضر از چهار ردیف شیرین سازی طرح فاز 12 نزدیک به 50 میلیون مترمکعب در روز تزریق گاز به شبکه صورت گرفته و در مجموع ظرفیت تولید گاز شیرین در این پالایشگاه به حدود 55 میلیون مترمکعب در روز رسیده است که با تامین کافی خوراک گاز ترش قابل حصول است.

مجری طرح فاز 12 پارس جنوبی با تاکید بر این که پس از تکمیل سکوی A که هم اینک با تولید روزانه 27 میلیون متر مکعب گاز در سرویس است، سکوی B فاز 12 پارس جنوبی نیز در ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با راه اندازی این سکو و سپس سکوی C در ماه بعد به تدریج گاز تولیدی از سکوهای فاز 12 جایگزین بخشی از خوراک این فاز که هم اکنون از خط پنجم سراسری دریافت می شود، خواهد شد.

از روز گذشته چهارمین ردیف شیرین سازی (ترین سه) پالایشگاه فاز 12 میدان پارس جنوبی با موفقیت به دست متخصصان صنعت نفت راه اندازی و به بهره برداری رسید.

با بهره برداری کامل از فاز ١٢ میدان مشترک پارس جنوبی و تولید از این فاز مرزی که ظرفیت تولید آن معادل سه فاز استاندارد است، روزانه ٨١ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و همچنین ٧٥٠ تن گوگردبه تولید کشور افزوده می شود.

این گزارش می افزاید در حالی که هم اکنون صنعت نفت در اوج تحریمها و فشارهای بین المللی به سر می برد، به زودی با راه اندازی سکوهای B و C و در ردیف باقیمانده شیرین سازی پالایشگاه فاز 12، بزرگترین فاز پارس جنوبی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد تا برگی زرین در کارنامه صنعت نفت به ثبت برسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *