افزایش 52 درصدی قیمت مرکبات و 134 درصدی گوجه فرنگی در یک سال گذشته + جدول

14:39 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: طبق آمار منتشر شده نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 30 آبان ماه سال جاری از سوی بانک مرکزی، نارنگی 65 درصد، پرتقال درجه یک و لیمو شیرین 52 درصد و گوجه فرنگی نیز 134 درصد طی سال گذشته افزایش داشته است و همچنین چای، گوشت مرغ، میوه و سبزی های تازه طی هفته گذشته با افزایش قیمت همراه بوده است.

: طبق آمار منتشر شده نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 30 آبان ماه سال جاری از سوی بانک مرکزی، نارنگی 65 درصد، پرتقال درجه یک و لیمو شیرین 52 درصد و گوجه فرنگی نیز 134 درصد طی سال گذشته افزایش داشته است و همچنین چای، گوشت مرغ، میوه و سبزی های تازه طی هفته گذشته با افزایش قیمت همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بانک مرکزی نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 30 آبان ماه سال جاری را منتشر کرد که به دنبال این گزارش روغن نباتی، قند و شکر، گوشت قرمز، لبنیات بدون تغییر قیمت، برنج، حبوب، تخم مرغ کاهش قیمت و چای، گوشت مرغ، میوه و سبزی های تازه افزایش قیمت داشتند.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 0.3 درصد کاهش یافت و شانه ای 80 تا 105 هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.3 درصد کاهش داشت و قیمت برنج داخله درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب بهای لوبیا چیتی معادل 0.7 درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه و گوجه فرنگی عرضه نمی شد و بادنجان و کدو سبز عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک و لیمو شیرین هریک معادل 4.9 ، نارنگی 3.4 و انار 0.2 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 26.3 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای تمام اقلام این گروه بین 2.9 تا 27.9 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود. بهای گوشت مرغ معادل 0.4 درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت قند معادل 0.1 درصد کاهش ولی بهای شکر 0.2 درصد و چای خارجی 0.1 درصد افزایش یافت. قیمت انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *