قصاص یک قاتل و اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر

14:35 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: سحرگاه امروز با حضور مقامات قضایی قاتلی که در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده بود و یک قاچاقچی مواد مخدر در ندامتگاه مرکزی قزوین به ار مجازات آویخته شدند.

: سحرگاه امروز با حضور مقامات قضایی قاتلی که در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده بود و یک قاچاقچی مواد مخدر در ندامتگاه مرکزی قزوین به ار مجازات آویخته شدند. 

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، خلاصه پرونده احکام اجرا شده به شرح ذیل است: 

1- برابر گزارش کلانتری ۱۷ غیاث آباد مبنی بر یک فقره درگیری در بوستان معلم که طی آن فردی (به هویت الف) ۲۲ ساله با چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل و سپس فوت نموده، بلافاصله با تحقیقات مقدماتی و کسب دستور قضایی، قاتل (به هویت م) ۲۳ ساله دستگیر می‌شود. قاتل در تحقیقات و بازجویی اظهار می‌دارد: از قبل با اسماعیل دعوا کرده بودم هنگامی که در پارک همدیگر را دیدیم دوباره با هم درگیر شدیم چون او چاقو بهمراه داشت به من حمله ور شد بطوریکه دستم زخمی شد من هم مجبور شدم چاقو درآورم تا او را بترسانم اصلا قصد کشتن او را نداشتم.

با تکمیل تحقیقات در شعبه دوم بازپرسی و با صدور قرار مجرمیت و تنظیم کیفرخواست، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین ارسال و دادگاه مذکور دفاعیات متهم و وکیل وی مبنی بر دفاع مشروع و... را مردود شناخته و رای به قصاص نفس نامبرده صادر می‌نماید.

به دنبال اعتراض متهم و وکیل وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و پس از بررسی و رسیدگی، رای صادره از سوی دادگاه کیفری استان قزوین عیناً تایید و ابرام می‌گردد. با تقاضای قصاص قاتل از سوی اولیای دم مقتول، پس از استیذان از محضر ریاست محترم قوه قضاییه و موافقت ایشان، حکم صادره به مرحله اجرا در آمد.

۲- حسب گزارش مامورین پلیس مواد مخدر استان قزوین، در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو به رانندگی فردی که بعدا خود را م. ش اهل مشهد معرفی می‌نماید مظنون و پس از دستور توقف، به علت استرس و تناقض گویی مشارالیه، مامورین اقدام به بازرسی خودرو می‌نمایند و از داخل دربهای عقب خودرو تعداد ۱۶ بسته مواد مخدر از نوع هرویین به میزان ۹ کیلو و ۳۰۰ گرم کشف می‌گردد.

پس از دستگیری، نامبرده در بازجویی اظهار می‌دارد که حدود سه ماه پیش با شخصی که اسم و مشخصات وی را نمی‌داند آشنا و فقط از طریق تلفن با وی در تماس بوده و چندین مرحله برایش مواد حمل کرده تا اینکه در آخرین تماس، شخص مذکور خواسته برای انتقال مواد به تبریز با هواپیما از مشهد به تهران برود و مواد را به تبریز بیاورد. متهم عنوان داشته: خودروی عمویم را گرفتم و پس از هماهنگی مواد را در تهران از شخص نا‌شناسی تحویل گرفتم و در حین عزیمت در مسیر قزوین دستگیر شدم.

شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین پس از تکمیل تحقیقات با عنایت به اینکه نامبرده دارای سوابق کیفری در امر خرید و فروش مواد مخدر بوده، با صدور قرار مجرمیت پرونده را به شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین ارسال و دادگاه پس از رسیدگی متهم را به اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم محکوم می‌نماید.

رای صادره در خصوص متهم مورد اعتراض قرار گرفته و پس از بررسی با رد اعتراض، مورد تایید دادستان محترم کل کشور قرار می‌گیرد. همچنین تقاضای عفو محکوم علیه نیز در کمسیون عفو استانی و مرکز طی دو نوبت مطرح و مورد مخالفت واقع می‌شود و در ت‌هایت اجرای حکم وی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه بلامانع اعلام می‌گردد.

گفتنی است حکم قصاص نفس و اعدام نامبردگان، سحرگاه امروز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام کیفری و ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، رییس ندامتگاه مرکزی قزوین، نمایندگانی از نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در محوطه ندامتگاه مرکزی قزوین به مرحله اجرا درآمد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *