خادم: کشتی آزاد شایستگی مدال گرفتن در المپیک را دارد/ مصدومیت برای همه کشتی‌گیران وجود دارد

10:49 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۴۲۸
رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی آزاد کشورمان شایستگی این را دارد تا در المپیک صاحب مدال طلا و دیگر مدال‌ها شود.
به گزارش گروه ورزشی ، رسول خادم در حاشیه آخرین جلسه تمرینی تیم ملی کشتی آزاد جهت حضور در مسابقات جام جهانی آمریکا اظهار داشت: با توجه به اینکه فاصله چندانی با مسابقات المپیک ریو 2016 نداریم، در اوج آمادگی در مسابقات جام جهانی حضور نخواهیم داشت تا بتوانیم در المپیک به نقطه اوج برسیم.

وی افزود: ما به جام جهانی به عنوان یک تورنمنت جدی قرعه‌کشی المپیک نگاه می‌کنیم تا بتوانیم نفرات‌مان را محک جدی بزنیم، البته تصور می‌کردیم که تنها آمریکایی‌ها با نفرات اصلی خود در جام جهانی شرکت کنند اما با نگاهی به ترکیب سایر تیم‌ها اکنون گرجستان نیز با نفرات اصلی به جام جهانی می‌آید و روس‌ها نیز تیم خوبی را در اختیار خواهند داشت.

رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در خصوص آخرین شرایط رضا یزدانی آزاد کار وزن 97 کیلوگرم کشورمان گفت: یزدانی شرایط رو به جلویی دارد و از روند بهبودی وی راضی هستیم، اما او هنوز نتوانسته تمرینات جدی کشتی را آغاز کند و باید منتظر بهبود شرایط او باشیم. در این بین مصدومیت برای رقبا نیز وجود دارد و با توجه به اینکه تمرینات کشتی بسیار جدی است. ممکن است هر کشتی‌گیری مصدوم شود و این مصدومیت‌ها جزئی از کشتی به حساب می‌آیند.

خادم در خصوص شانس مدال‌آوری ایران در المپیک عنوان کرد: کشتی آزاد کشورمان شایستگی این را دارد تا در المپیک صاحب مدال طلا و دیگر مدال‌ها شود. کشتی فرنگی نیز قبلاً شایستگی‌های خود را ثابت کرده و اکنون هم این شایستگی را دارد و به اعتقاد من این مدال‌ها نتیجه زجر کشیدن قهرمانان و کادر فنی است که در تمامی این سال‌ها تلاش کرده‌اند تا به سکوی موفقیت برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: تغییر برنامه‌های جام جهانی برنامه‌های ما را به هم ریخت و به همین دلیل نتوانستیم در مسابقات لهستان شرکت کنیم، ولی می‌توانیم در تورنمنتی که در ارمنستان برگزار می‌شود، حضور داشته باشیم.

سرمربی کشتی آزاد کشورمان در خصوص اینکه به نظر می‌آید مصدومیت‌های آزادکاران به دلیل تمرینات سنگین در اردوها است، تصریح کرد: این مصدومیت‌ها برای کشتی‌گیران تمام کشورها و رقبا نیز وجود دارد و همانگونه که گفتم فشار تمرینات در کشتی بسیار سنگین است و هرچه کار جدی‌تر باشد، ریسک آسیب‌پذیری نیز افزایش پیدا می‌کند.

خادم در خصوص اینکه تکلیف درخواست میزبانی ایران برای مسابقات جهانی به کجا رسیده است، گفت: هنوز جمع‌بندی نهایی در این خصوص انجام نشده و در هر مقطعی که قرار باشد مسابقات به صورت جداگانه برگزار شود، این اتفاق رخ می‌دهد اما هنوز این موضوع قطعی نیست و باید منتظر تصمیم نهایی اتحادیه جهانی کشتی باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *