حیات انقلاب در گرو حضور مردم در صحنه است/ شورای هماهنگی فتنه88 را خنثی کرد

16:20 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۲۳
خبرگزاری میزان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد که حیات و زندگی انقلاب اسلامی به این است که مردم در صحنه‌ها حضور داشته باشند.

: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد که حیات و زندگی انقلاب اسلامی به این است که مردم در صحنه‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش ، آیت الله احمد جنتی در آستانه سالروز آغاز به کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین میزان موفقیت این شورا در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی با یادآوری این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک نهاد انقلابی است که از اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد، تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی فعالیت‌های تبلیغی داشتند، بعضی وقت‌ها این برنامه‌ها ناهماهنگ می‌شد و تعارضاتی بین نهادها به وجود می آمد که باعث سردرگمی مردم می شد. سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، سپاه و نهادهای دیگر هر کدامشان برنامه‌های خاص خودشان را داشتند، لذا بهترین راهکار این بود که مرکزی تشکیل شود و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها در آن جمع شوند تا بتوانند حرفهایشان را قبل از اینکه به مردم عرضه کنند، با هم هماهنگ کنند.

وی که از تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان پدیده‌ای، بسیار مبارک و تاثیرگذار نام می‌برد، افزود: البته مانند هر مجموعه‌ای، تغییر و تحولاتی نیز در آن به وجود آمد، تا سرانجام به وضع و شاکله فعلی رسیده است. در مجموع وظیفه شورای هماهنگی دو مقوله است، وظیفه اول تشکیل ستادهای مختلف و ایجاد تمرکز و هماهنگی با تمام دستگاه‌هایی که می توانند در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم مختلف، یاری‏ رسان باشند؛ اعم از ۲۲ بهمن، روز جهانی قدس و ۹ دی و اتفاقاتی اینچنینی که لازم می‌شود حرکتی به وجود آید. شورا در تمام نقاط کشور بحمدالله موفقیت‌های خوبی در این وظیفه داشته است. در تهران نیز عمدتا این کار انجام می‌شود تا تمام دستگاه‏‌هایی که نقشی دارند، دور هم جمع شوند وکمک کنند.

وی ادامه داد: اما وظیفه دوم که در ضمن، مقدمه وظیفه پیشین است، این‌ است که شورا مردم را به شرکت در صحنه ترغیب کند، چراکه انقلاب ما انقلابی مردمی ا‌ست. تا وقتی مردم حامی و پشتیبان نظام و در صحنه هستند، این انقلاب زنده و پاینده است.

جنتی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم روزی از صحنه خارج شوند، آن روز باید گفت که انقلاب در حال سقوط است. دشمن، مدت‌هاست به این نکته پی برده که تنها راه سقوط نظام، این است که مردم را از نظام جدا کند. به این معنا که مردم دیگر علاقه ای به نظام نداشته باشند تا وفاداری و ایثاری که هست، از بین برود و نظام با طرفداران محدودی تنها بماند. با این اوصاف این وظیفه، بسیار مهم و حیاتی است، تا آنجا که حیات و زندگی انقلاب اسلامی به این است که مردم در صحنه‌ها حضور داشته باشند. برای انجام این وظیفه نیز بالطبع باید مقدماتی فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر تهیه شعارها و ایجاد جاذبه‌هایی، گفت: برای تهیه شعار و ایجاد جاذبه، ابتدا باید بررسی کرد مردم از انقلاب چه خواسته‌هایی دارند و از چه مشکلاتی رنج می برند. همچنین باید دید چه چیزهایی فراموش شده، مانند آگاهی دادن به نسل جوان از تاریخچه انقلاب، مفاسد رژیم سابق، شروع انقلاب و نوآوری‌هایی که توسط این انقلاب ایجاد شد و شهامت‌ها و شجاعت‌هایی که به خرج داده شد تا قدرت گذشته به کلی سقوط کرد و نظام اسلامی برپا شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: برای این آگاهی‌بخشی هم به علومی مانند روانشناسی و جامعه‌شناسی نیاز است، هم اینکه همکاران ما باید در متن مردم باشند تا متوجه خواسته‌های روز مردم شوند و نبض حیاتی آنها را درک کنند و با این بررسی‌ها برنامه ریزی درستی انجام دهند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته به لطف خدا زمینه درک مردم، خود به خود فراهم است. تنها نیاز به فراخوان عمومی است تا مردم جذب شوند که این کار تاکنون به خوبی انجام شده است. مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که هیچ جایی در دنیا سراغ نداریم که مردم در جشن ملی پیروزی انقلابشان، به این گستردگی حضور پیدا کنند و جشن و راهپیمایی برگزار کنند.

جنتی در ادامه تصریح کرد: در کشورهایی مانند فرانسه، روسیه و چین که انقلاب شان رنگ مردمی هم داشت درنهایت تا دو سال بعد از انقلاب، مردم به صورت خودجوش به خیابان‌ها می‌آمدند و جشن می‌گرفتند اما این حضور از سال سوم به بعد کمرنگ‌تر می‌شد تا اینکه حکومت‌ها جشنی صوری و مراسمی تشریفاتی برگزار می کردند، اما این مراسم در ایران هر سال برگزار می‌شود و از عجایبش این است که بعضی سال‌ها بهتر از سال گذشته است، یعنی هیچ وقت عقب نرفته‌ایم و کم نیاورده‌ایم. مشاهدات ما نشان داده که حضور مردم در بسیاری از سال‌ها، بهتر از سال‌های گذشته بوده و این یکی از معجزات انقلاب و دلیل بر حقانیت انقلاب است؛ چراکه وجهه مردمی نظام حفظ شده است.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها، حرکت‌ها از اول مردمی است، اما بعد از گذشت زمان، مردم کنار می‌روند و حرکت دولتی می‌شود. یعنی مسئولان و سران حکومت هر کاری بخواهند انجام می‌دهند و بیشتر از مردم فاصله می‌گیرند. مردم خواسته‌هایی دارند، اما حکومت‌ها سیاست‌های دیگری دارند که همین منجر به جدایی میان آنها می‌شود و گاهی سبب می‌شود که مردم در مقابل حکومت قیام می‌کنند و حرکتی ضد دولتی به وجود می‌آید، اما کشور ما اینگونه نیست. اینجا مردم خود را صاحب و متولی، همچنین حافظ انقلاب می‌دانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: شورای هماهنگی این حالت را حفظ می‌کند، که این توان منحصر به فرد، لطفی از جانب خداست. این کار را از غیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم. چه سپاه، چه سازمان تبلیغات اسلامی یا صدا و سیما نمی‌توانند به تنهایی این کار را انجام دهند. در هر صورت وظیفه عمده این شورا همین در صحنه نگه داشتن مردم، آگاهی دادن به مردم، عرضه دستاوردهای اصیل انقلاب و ارائه مسائل قبل از انقلاب است که به لطف خدا در این وظیفه کاملا موفق بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان این‌که در بعضی برهه‌های زمانی، به مرزهایی رسیدیم که تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده و احیانا نظام به خطر افتاده است، یادآورشد: در قائله ۱۸ تیر سال ۷۸ و قضیه فتنه88 آن روزها، چیزی که حرکت‌ها را شکست و توطئه‌ها را خنثی کرد، شورای هماهنگی بود. در روز ۲۳ تیر، شورای هماهنگی بود که مردم را به صحنه کشید، البته همه کمک کردند. مقام معظم رهبری که همواره همه جا پیشاپیش کارها بوده‌اند. همچنین صدا و سیما همیشه بوده، ولی آن مجموعه ای که ۲۳ تیر مردم را به خیابان کشید و کار را تمام کرد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود.

جنتی ادامه داد: در قضیه فتنه سال ۸۸ نیز، کاملا معلوم بود که هدف براندازی نظام است، که به اسم تقلب در انتخابات شروع شد. این کار در کشورهای دیگر شده بود و دو سه مورد هم موفق شده بودند. تصور کردند در ایران هم این کار قابل انجام است، لذا خیابان‌ها را شلوغ کردند و تظاهرات راه انداختند در حدی که تقریبا زلزله ای به وجود آمد و بسیاری وحشت کردند و احساس ناامیدی در آنها پیدا شد و گمان کردند که کار این نظام مردمی تمام شده است. اما آمدن مردم در روز ۹ دی ، همه آتش‌ها را خاموش کرد. این هنر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی تصریح کرد:یک قدم جلو بودن از همه و در پیشاپیش حرکت کردن واقعا قابل تمجید است و نشان همانی است که آقا فرمودند؛ نشانه بصیرت، هوشیاری و به روز بودن شوراست. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همیشه لحظه‌ها را در نظر داشته و با درک اینکه چه می‌گذرد و باید چه برخوردی با جریان‌های موجود داشته باشد، اقدام نموده است. این عملکرد شورا، هم هوشیاری، هم حرکت سریع و اقدام عاجل می‌طلبد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *