بی نظمی در دستگاه قضایی جایی ندارد / باید اسراف از سیستم حذف شود

13:54 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضائی مهد رفتار عادلانه است و بی‌نظمی در آن جایی ندارد.

: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضائی مهد رفتار عادلانه است و بی‌نظمی در آن جایی ندارد.

به گزارش ، محمدرضا عدالت خواه اظهار کرد: مدیران باید در همه امور پیشرو و الگو برای سایر بخش‌ها بوده و یک مدیر در درجه اول باید خودش پیشرو در امر نظم، صفات بارز انسانی و تقوا باشد.

وی تصریح کرد: یک مدیر در درجه اول باید خودش پیشرو در امر نظم، صفات بارز انسانی و تقوا باشد تا دیگر اعضا زیرمجموعه به تبعیت از ایشان عمل کنند.

عدالت خواه اذعان داشت: در واقع نظم از بالا به پایین تزریق می‌شود و مجموعه ستاد باید در این امر برای سایرین الگو باشند.

وی ادامه داد: اگر یک فردی در ستاد بی‌نظم باشد این می‌تواند تأثیر منفی بر سایرین داشته باشد و به نوعی به رواج بی‌نظمی بیانجامد که این زیبنده دستگاه قضائی که مهد رفتار عادلانه است، نیست.


رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه دقت در کار‌ها اعتماد ساز است و از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: دقت در هر کاری می‌تواند اعتماد ساز باشد و گاهی به دلیل حجم بالای کار فرصت آن نیست که برخی کار‌ها دوباره مرور و اصلاح شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که دقت کافی در کارها وجود نداشته باشد آسیب‌هایی به همراه دارد که ممکن است جبران ناپذیر باشد. از جمله این آسیب‌ها می‌تواند ارسال اقدامات به مرکز باشد که اگر دقت لازم صورت نگیرد قطعا آسیب رسان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه باید جامع بوده و همه امور را در برگیرد، گفت: اتلاف زمان و انرژی از دیگر آسیب‌های نبود دقت در اقدامات است.

عدالت خواه اذعان داشت: تدوین و ارائه برنامه از مهم‌ترین اصولی است که مدیران ستادی باید از هم اکنون برای سال آینده داشته باشند چرا که برنامه باید جامع و سایر امور اعم از رفاهی، مالی، اداری و... را در برداشته باشد و به نوعی همهٔ نیاز‌ها را پوشش دهد.

وی افزود: باید اسراف از سیستم حذف شود و از وسائل و امکانات تا جایی که ممکن است استفاده بهینه شود چون همه این‌ها جزء بیت المال هستند و حفظ آن بر ما واجب است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بر خلاف سایر بخش‌ها، اعضا ستادی غیر از مردم از همکاران خود نیز ارباب رجوع دارند که این وظیفه شما را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم رعایت حرمت ارباب رجوع چه مردم باشد و چه همکاران بسیار ضروری است و به نوعی برخورد هر کدام از ما نمادی از دستگاه قضائی است که به مردم نشان داده می شود.

عدالت خواه اضافه کرد: سلامت کاری، اخلاقی، اعتقادی، دینی بسیار مهم است و همه باید در این امور نمونه باشیم تا جایی که در نوع مراوده و رفت و آمد‌ها با افراد بیشترین دقت و وسواس انجام شود تا اشتباهی در شیوه رفتار و نوع مراوده ما صورت نپذیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان کارایی و بازدهی را مهم‌ترین ملاک برای مناصب افراد دانست و واگذاری مسئولیت‌ها و پرداخت اضافه کاری را منوط به این مهم ارزیابی کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *