انتقاد شدید از نقض حقوق سیاهپوستان در دستگاه قضایی آمریکا

13:34 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: ستاد حقوق بشر به دنبال تبرئه شدن مامور سفیدپوست پلیس آمریکا که چندی قبل با شلیک گلوله ‌های متعدد مایکل براون، نوجوان سیاهپوست را به قتل رساند در انتقاد به نقض حقوق بشر در دستگاه قضایی آمریکا بیانیه‌ای را صادر کرد.

: ستاد حقوق بشر به دنبال تبرئه شدن مامور سفیدپوست پلیس آمریکا که چندی قبل با شلیک گلوله ‌های متعدد مایکل براون، نوجوان سیاهپوست را به قتل رساند در انتقاد به نقض حقوق بشر در دستگاه قضایی آمریکا بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ، متن بیانیه ستاد حقوق بشر به شرح ذیل است:

تبرئه مامور سفیدپوست پلیس آمریکا که سه ماه قبل یک نوجوان سیاهپوست را با شلیک شش گلوله به قتل رساند، حاکی از نقض سیستماتیک حقوق سیاهان و ناعادلانه بودن فرایند دادرسی در سیستم قضایی آمریکا بوده و نشان می دهد که دسترسی به این سیستم برای سیاهان و طرح اتهام و رسیدگی منصفانه به شکایات علیه ماموران پلیس بسیار دشوار، بلکه غیر ممکن است.


این اولین و آخرین مورد از تبعیض های کشنده علیه سیاهپوستان نیست. فقط از ژولای 2014 تاکنون 4 سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. ورود بی عدالتی و تبعیض نژادی در سیستم قضایی آمریکا که باید ملجاء شهروندان در احقاق حقوق و رسیدگی به تظلماتشان باشد، اسفناک و فاجعه انگیز است.

برخوردهای خشن و حمله به معترضان در دفاع از هموطنان و حقوق خویش و بازداشت گسترده آنان و استفاده از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور، بمب های دودزا و خودروهای ضد شورش برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز، از مصادیق بارز نقض حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان و حق تجمعات مسالمت آمیز است.

ضمن ابراز تاسف شدید از نقض حقوق مردم در آمریکا، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از مقامات آمریکایی می خواهد ضمن احترام به حقوق و خواسته های معترضان و پرهیز از توسل به زور، هرچه سریع تر بازداشت شدگان را آزاد و با توجه به ناتوانی سیستم قضایی آمریکا در ارایه یک دادرسی عادلانه، امکان رسیدگی به این جنایات را بر اساس استانداردهای پذیرفته شده بین المللی فراهم کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *