نیازمند قرارگاهی فرهنگی برای انسجام ارگان‌های مربوطه هستیم

13:20 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۱۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: در حال حاضر انقلابی‌ترین و دینی‌ترین کار این است که اگر مدیری در مسئولیتی کارایی ندارد، شهامت آن را داشته باشد و مسئولیت خود را رها کند.

: مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: در حال حاضر انقلابی‌ترین و دینی‌ترین کار این است که اگر مدیری در مسئولیتی کارایی ندارد، شهامت آن را داشته باشد و مسئولیت خود را رها کند.


به گزارش مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان در نشستی با جمعی از خبرنگاران درباره حوزه موسیقی و کم‌کاری آن در خانه هنرمندان گفت: من قبول دارم که در حوزه اجرایی موسیقی در خانه هنرمندان کم کاری شده است و آن هم فقط به دلیل نبودن سالن تخصصی حوزه موسیقی است. یکی از مشکلات ما در خانه هنرمندان این بوده که فضای مناسبی برای اجراهای فاخر موسیقی نداریم. ما جلسات زیادی با مسئولین برج میلاد داشتیم و قصد داشتیم که تفاهم‌نامه‌ای با آنها ثبت کنیم تا در طول سال حداقل پنج برنامه فاخر موسیقی داشته باشیم ولی متأسفانه به دلیل فشار گروه‌ها و فعالیت‌های زیرزمینی در این حوزه این تفاهم‌نامه صورت نگرفته است. در برنامه های آتی ما قطعاً به دنبال این هستیم که یک سالن خوب و تخصصی در شأن موسیقی فاخر داشته باشیم.

سرسنگی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تعطیلی کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها اظهار تأسف کرد و گفت: مشکل موسیقی را نمی‌توان با بستن کلاس‌ها حل کرد. با بستن این کلاس‌ها علاقه مندان به موسیقی این نیاز خود را در جاهای دیگر و در کلاس های نامناسب خصوصی برطرف خواهند کرد و با بستن این کلاس ها و عدم اعتماد به این علاقه مندان، انتظار فعالیت های زیرزمینی آنها را باید داشته باشیم چون در واقع روی زمین برای آنها فضای مناسب درست نکرده ایم.


سرسنگی اضافه کرد: امیدوارم مسئولان صدای هنرمندان را بشنوند و بی‌تفاوت نباشند چرا که مسئولان موظف به پاسخگویی هستند.

وی تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید شرایط لازم برای مدیران هنری را تعریف کند. از سوی دیگر یک مدیر منتخب، اول باید برنامه بدهد اما متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد.
مشاور فرهنگی شهرداری در پاسخ به پرسشی درباره موازی کاری در مجموعه شهرداری گفت: هنوز در شهرداری مانند برخی دیگر از نهادها یکسری پراکندگی‌ها و موازی‌کاری‌ها وجود دارد که باید حل شود یعنی شهرداری هم باید تکلیفش را معلوم کند که مرجعش برای فعالیت‌های فرهنگی هنری کیست.


سرسنگی خواستار انسجام برنامه‌های فرهنگی و هنری شد و تأکید کرد: تا وقتی یکپارچگی بوجود نیاید، بجایی نمی‌رسیم. در حال حاضر هیچ نیازسنجی وجود ندارد. خنده‌دار نیست که بعد از 35 سال که از انقلاب می‌گذرد تازه دکترای هنر اسلامی را تعریف کرده‌ایم و پیش از این دانشجویان ما در کمبریج هنر اسلامی می‌خواندند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با انتقاد از مدیریت فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر انقلابی‌ترین و دینی‌ترین کار این است که اگر مدیری در مسئولیتی کارایی ندارد، شهامت آن را داشته باشد و مسئولیت خود را رها کرده، به شخص لایق تری بسپارد.
مجید سرسنگی با ابراز تأسف فراوان از وضعیت مدیریت فرهنگی کشور خواستار ایجاد قرارگاهی فرهنگی برای انسجام برنامه‌های فرهنگی تمام دستگاه‌ها شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *