نمی‌توانیم مصوبه‌ای خلاف اصل 75 داشته باشیم/ باید برای حل مشکلات رزمندگان فکر اساسی کرد

12:25 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۲۰۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: نایب رییس مجلس گفت: مجلس نمی تواند مصوبه ای تصویب کند که بار مالی برای دولت داشته باشد و مشکل رزمندگان با پرداخت حقوق حل نمی شود.

: نایب رییس مجلس گفت: مجلس نمی تواند مصوبه ای تصویب کند که بار مالی برای دولت داشته باشد و مشکل رزمندگان با پرداخت حقوق حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ، در جریان بررسی گزارش کمیسیون برای دائمی کردن برخی مواد بودجه ای دولت حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر پیشنهادی مبنی بر پرداخت حقوق به رزمندگان ارائه کرد، این پیشنهاد با تذکر آئین نامه ای احمد توکلی در دستور کار قرار نگرفت چرا که به گفته توکلی براساس اصل 75 قانون اساسی مجلس نمی تواند بدون هماهنگی با دولت مصوبه ای داشته باشد که برای دولت با مالی ایجاد کند.

حاجی دلیگانی سپس اعتراض هایی با صدای بلند مطرح کرد و خطاب به باهنر گفت: شما برخورد دوگانه دارید اخطار آقای توکلی را در دستور کار قرار می دهید اما به اخطار بنده که دور اولی است که نماینده شده ام توجه نمی کنید.

او ادامه داد: بسیاری از مصوبات مجلس برای دولت بار مالی دارد اما چرا وقتی که نوبت به رزمندگان می رسد برای حل مشکلات آنها گامی بر نمی دارید آیا تنها گناه آنها این است که جانباز نشده اند؟

نایب رییس مجلس در پاسخ به نماینده مردم شاهین شهر اظهار کرد: بهتر است از شبهه ایجاد نکنید همه نمایندگان مجلس موافق رزمندگان هستند و بنده کوچکترین آنها هستم.

باهنر با تاکید بر اینکه حق رزمندگان در خدمات رسانی به درستی ادا نشده است بیان کرد: ما رزمنده نبودیم اما گاه گاهی بوی آنها را شنیده ایم و درد آنها را می دانیم.

وی تصریح کرد: بنده که اینجا نشسته ام باید به قانون اساسی عمل کنم و تا وقتی دولت بار مالی پیشنهاد شما را نپذیرد بر اساس اصل 75 قابل طرح در مجلس نیست.

باهنر ادامه داد: اخیرا شورای نگهبان تفسیری داشته که اتفاقا اصل 75 از آن اصولی است که نمی توان آن را به مجمع تشخیص مصلحت فرستاد.

نایب رییس مجلس افزود: اینکه ما چیزی را تصویب کنیم و شورای نگهبان آن را رد کند و بعد بگویند مجلس موافق کمک به رزمندگان بود و دولت و شورای نگهبان مخالف آن وجهه خوبی ندارد.

باهنر تاکید کرد: البته حقوق دادن به رزمندگان راه مناسبی نیست در حالی که 3 سال برای آنها ردیف بودجه گذاشته ایم بهتر از مجلس با کمک دولت راه حلی برای پایان مشکلات رزمندگان پیدا کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *