پخش سریالی درباره غارت منابع طبیعی توسط آمریکا

11:39 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۱۸۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مجموعه 9 قسمتی «غارت» به تهیه‌کنندگی سلیم غفوری و کارگردانی دائونو توتورو شیلیایی، هر شب ساعت 22 و 20 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
: مجموعه 9 قسمتی «غارت» به تهیه‌کنندگی سلیم غفوری و کارگردانی دائونو توتورو شیلیایی، هر شب ساعت 22 و 20 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش این مجموعه باهدف به تصویر کشیدن«غارت» منابع طبیعی و معدنی کشور‌های آمریکای لاتین به همت کمپانی‌های چند ملیتی غربی و آمریکایی پخش خواهد شد.

کشورهای چند ملیتی غربی و آمریکایی در حوزه‌ها و منابع طبیعی آمریکای لاتین همچون؛ آب، مواد معدنی، جنگل‌ها و مراتع، شیلات و صید بی‌رویه آبزیان وارد شده‌اند و این مستند گزارشی سعی می‌کند ضمن بررسی این غارت، نحوه زندگی بومیان این مناطق را تحلیل ‌کند.

حضور این شرکت‌ها نه تنها سود اقتصادی برای بومیان این مناطق ندارد، که زیست بوم بومیان را نیز به خطر می‌اندازد و سود اصلی حاصل از این اقدامات به کمپانی‌های اقتصادی غربی می‌رسد.
عوامل برنامه‌ساز این مستند با حضور در مناطق اقتصادی سه کشور شیلی، آرژانتین و بولیوی، با کارشناسان، مقامات اقتصادی، سیاسی و بومیان منطقه و فعالان محیط زیست گفت‌وگو کرده‌اند و درباره غارت منابع طبیعی این مناطق واقعیاتی را آشکار می‌کنند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *