مسئولان بدانند فتنه خط قرمز مجلس است/ فرهادی پس از رأی اعتماد با مجلس تعامل داشته باشد

11:08 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۱۷۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم با بیان اینکه تجربه گذشته نشان داده که مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفت و شما شاهد بودید که 2 هفته بعد از استیضاح هم رهبری فرمودند که فاصله با فتنه باید حفظ شود، افزود: مسئولان باید به این موضوع دقت کنند که فتنه خط قرمز ماست،

: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم  با بیان اینکه تجربه گذشته نشان داده که مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفت و شما شاهد بودید که 2 هفته بعد از استیضاح هم رهبری فرمودند که فاصله با فتنه باید حفظ شود، افزود: مسئولان باید به این موضوع دقت کنند که فتنه خط قرمز ماست،

به گزارش خبرگزاری سیاسی ، سید مهدی هاشمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 5 آذر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با وی گفت: با توجه به توضیحات و روشنگری‌های انجام شده از سوی وزیر انتظار داریم که مجلس با رأی خوبی محمد فرهادی را راهی وزارتخانه علوم کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: تجربه گذشته نشان داده که مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفت و شما شاهد بودید که دو هفته بعد از استیضاح هم رهبری فرمودند که فاصله با فتنه باید حفظ شود و مسئولان باید به این موضوع دقت کنند که فتنه خط قرمز ماست، از این‌رو تمام شبهات مطرح شده رفع شد.

وی افزود: انتظار ما از وزیر پیشنهادی این است که آقای فرهادی در وزارت علوم هم به اصول و ارزش‌هایی که تاکنون پاسدار آنها بوده، پایبند باشد و در این دوره هم برگ زرینی بر کارنامه خوب خود به پیشگاه مردم ارائه کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: توقع داریم وزیر پیشنهادی پس از کسب رأی اعتماد برای پیشگیری از خطاهای گذشته تعامل حداکثری با مجلس داشته باشد.

هاشمی از وزیر پیشنهادی خواست که پس از تصدی این وزارتخانه به موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و پژوهش و تحقیقات به ویژه در بخش خصوصی دقت لازم را داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه ارتقای بین رشته‌ای یکی از برنامه‌های وزیر و از مطالبات مجلس است، گفت: از وزیر می‌خواهیم تا تقویت بسیج را که نماد ارزش‌های ما است را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس درباره وزرای پیشنهادی قبلی دقیق و صحیح تصمیم‌ گرفت، گفت: با توجه به توضیحات و روشنگری‌های انجام شده از سوی وزیر انتظار داریم که مجلس با رأی خوبی محمد فرهادی را راهی وزارتخانه علوم کند.

وی تصریح کرد: از وزیر پیشنهادی انتظار داریم که به روسای دانشگاه‌هایی که سوابق آنها شبهه‌ناک و غیرقابل قبول است، توجه بیشتری کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در بحث بورسیه‌ها فکر می‌کنم حقوق برخی ضایع شده است که تعداد آنها محدود است، از این‌رو نباید به خاطر این تعداد محدود حق دیگران ضایع شود و قطعاً وزیر علوم باید از حقوق افرادی که ذی‌حق هستند، دفاع کند و با افرادی که به ناروا از این حقوق بهره‌مند شده‌اند، برخورد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ارزش‌ها توسط وزیر به سخنان مخالف فرهادی پاسخ داد و گفت: ما اگر اهل معامله بودیم، با روسای جمهور معامله می‌کردیم و این حرف درستی نبود./


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *