هیچ تردیدی برای تلاش در وفاق دولت و مجلس نداریم

10:01 - 05 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۱۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: مخالف وزیر پیشنهادی علوم،‌ تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچ تردیدی برای تلاش در وفاق دولت و مجلس نداریم گفت:‌ اما این موضوع بدین معنا نباشد که واقعیت های موجود در کشور و نظام آموزشی را نادیده بگیریم.

: مخالف وزیر پیشنهادی علوم،‌ تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچ تردیدی برای تلاش در وفاق دولت و مجلس نداریم گفت:‌ اما این موضوع بدین معنا نباشد که واقعیت های موجود در کشور و نظام آموزشی را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی محمد احمدی در نشست علنی امروز چهارشنبه 5 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مخالف فرهادی با بیان اینکه مجلس امروز پنجمین جلسه رأی اعتماد به یکی از وزرای مهم کابینه دولت یازدهم را دنبال می کند گفت: این جلسه و رأی اعتماد مربوطه به اساسی ترین،‌پایه ای ترین و مهمترین وزارتخانه کشور است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزود: برخلاف تصور موجود مبنی بر اینکه قدرت نظامی می تواند ایجاد بازدارندگی کند باید دانست که آنچه می تواند فراتر از بازدارندگی عمل کند قدرت علم،‌ دانش و فناوری است

احمدی هم چنین تصریح کرد: اگر دغدغه مجلس در 5 جلسه گذشته ارتقاء علمی و جایگاه اول علمی ایران در جهان اسلام و منطقه از نظر علمی است این دغدغه قابل احترام است و باید به آن توجه کرد بنابراین باید آنچه را که در چشم انداز بیست ساله برای نظام علمی کشور اتفاق افتاده با تلاش و برنامه ریزی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه باید کسی را در مسند آموزش عالی قرار دهیم که درد کادرهای آموزشی را بداند نه درد اتاق عمل را افزود: درد اتاق عمل را دکتر هاشمی آگاه است درد امروز آموزش عالی مراکز رشد و پارک های فناوری و فارغ التحصیلان دانشگاه های پیام نور، سراسری و آزادی است که به اوج بیکاری رسیده و مشکلاتی را به بار آورده است.

احمدی با بیان اینکه اگر قرار است گفتمان جمهوری اسلامی ایران گفتمان تمدن ساز باشد باید قدرت علمی کشور را ارتقاء دهیم افزود: دکتر فرهادی در دهه 60 وزارت آموزش عالی را بر عهده داشت سوالی که دارم این است که آیا انتزاع وزارت علوم، از وزارت بهداشت اشتباه بود. اگر اشتباه نبود چرا نباید فردی را از جنس همین وزارتخانه در مصدر آن قرار دهیم؟

وی با بیان این که در جلسه امروز مخالفت با فرهادی، مطرح نیست بلکه مساله اصلی برنامه‌های آموزش عالی است گفت: در آغاز کابینه دولت یازدهم سن تعدادی از وزراء عامل این که مخالفت تلویحی مجلس با آنان بود اما گفته شد که این افراد تحرک بیشتری پیدا می‌کند تا مشکل جبران شود اما از آن چند نفر فقط یک نفر تحرک دارد. در وزارت علوم نیز وزیری می‌خواهیم که به دانشگاه‌ها رفت و آمد کرده و به آنها سر بزند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در پایان امیدوارم دکتر فرهادی با وفاق بین دولت و مجلس رأی اعتماد لازم را کسب کند.

وی با بیان اینکه ارتقاء علمی و کسب جایگاه اول منطقه‌ای ایران یک دغدغه‌ی قابل احترام است ادامه داد: کسی باید در مصدر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار بگیرد که به چشم انداز توسعه علمی کشور دید مناسبی داشته باشد. دکتر فرهادی از فرزندان انقلاب است، بنده به نمایندگی از 30 هزار عضو هیات علمی دانشگاههای کشور و عضو کوچکی از این جامعه ارزشمند از رئیس جمهور می‌پرسم آیا این انتخاب حضرت عالی حل عملیاتی مساله یقه سفیدان بیکار که به جای آنکه نظام آموزش عالی آنها را تکنسین و کارآفرین خلق کند غیر از آن بوده است که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به خیل بیکاران کشور اضافه کرده است؟/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *