بیانیه هفتمین نشست اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

18:39 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۱۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: هفتمین نشست اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

: هفتمین نشست اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.


به گزارش ، هفتمین نشست اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر امروز در محل هتل آزادی تهران با حضور جمعی از علمای جهان اسلام برگزار شد و در پایان بیانیه ای به شرح ذیل قرائت شد:


بسم الله الرحمن الرحیم
با عنایت پروردگار بزرگ و با استعانت از رسول گرامی اسلام (ص) و خاندان مطهرش هفتمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تاریخ سه شنبه 4 آذر 93 با حضور اکثریت اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران برگزار شد.


این اجلاس در زمانی برگزار گردید که مردم مظلوم فلسطین پس از مقاومت کم نظیر در جنگ 51 روزه غزه همچنان با تهاجم وحشیانه رژیم نژاد پرست و کودک کش صهیونیست مواجه هستند و قدس شریف جولانگاه سربازی است که نه تنها نماز گزاران را از عبادت خداوند منع می کنند بلکه از هر گونه اهانتی به قبله اول مسلمانان دریغ نکرده و خیال خام یهودی سازی بیت المقدس را در سر می پرورانند.


بر این اساس اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با بهره گیری از بیانات حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در اجلاس مشورتی خود آخرین تحولات جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده و مورد تاکید قرار دادند.


بیداری اسلامی کوشش بی نظیری در جهت حاکمیت بخشی به اسلام ناب محمدی است که همانا دین رحمت برادری و حفظ کرامت انسانی است.بیداری اسلامی در کنار حق جویی و تلاش بی وقفه برای احیای ارزش های دینی است از این رو در سرزمین های اسلامی هر جا که پرچم مبارزه با استکبار و ظلم برافراشته شده است بیداری اسلامی حضوری همه جانبه دارد. مهمترین مصداق مبارزه با ظلم در حال حاضر مبارزه مردم مظلوم فلسطین با جنایت کاران صهیونیست است ما یقین داریم که انتفاضه مستمر مردم فلسطین تا آزادی کامل این سرزمین ادامه خواهد داشت. ناتوانی صهیونیسم بین المللی باعث شد تا آنها جریانهای انحرافی را در قالب گروههای تکفیری ایجاد کنند ما تردیدی نداریم که هرگونه انحراف از موضوع فلسطین منافع رژیم صهیونیستی را تامین می کند مهمترین هدف استکبار جهانی از ایجاد گروههای تکفیری انحراف از مسئله فلسطین، گسترش اسلام هراسی و ارائه چهره خشن از اسلام است.


پدیده شوم گروههای تکفیری بدعتی خطرناک در دین به شمار می آید که هیچ ریشه ای در دین مبین اسلام ندارد و هرگونه مماشات و سکوت در برابر آن پیامدهای غیرقابل جبرانی برای امت اسلامی خواهد داشت بنابراین ضرورت دارد که تمامی مسلمانان از همه ابزارهای لازم برای منزوی سازی این جریانها بهره گیری نماید عدم آگاهی کامل از مبانی و احکام اسلامی از عوامل مهم این گرایش محسوب می شود، اهمیت آگاهی بخشی علمای جهان اسلام برای ترویج و انتشار اسلام ناب محمدی ضرورت دارد نا بسامانی ها و بحران های سیاسی و اقتصادی در کشورهای اسلامی و عدم توجه به نیازها و مطالبات واقعی در گرایش بسیاری از افراد به خصوص جوانان به گروههای تکفیری نقش دارد. وحدت اسلامی پیش نیاز غلبه بر دشمنان خارجی و دستیابی به اهداف بلند بیداری اسلامی است. مشکلات موجود در جهان اسلام نباید در امید و اراده امت اسلامی برای ایجاد تمدنی مبتنی بر آموزه های دینی، اخلاقی و عادلانه خللی وارد نماید.


شرکت کنندگان در اجلاس در پایان از مهمانی صمیمانه و پذیرایی گرم دولت وملت جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری نموده و از حمایت ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قدر دانی می نمایند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *