امضای ۳ میلیارد دلار قرارداد برقی بین ایران-ترکیه

1:30 - 13 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۹۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون وزیر نیرو از امضای حدود سه میلیارد دلار قرارداد ساخت نیروگاه برق بین ایران و ترکیه تا هفته آینده خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد،‌ هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو از مذاکره ایران و ترکیه به منظور امضای سه میلیارد دلار قرارداد ساخت نیروگاه برق خبر داد و گفت: ایران برای ساخت چند نیروگاه برق با ظرفیت تولید پنج هزار مگاوات، با شرکت‌های ترک قراردادی سه میلیارد دلاری منعقد می‌کند.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در روزهای آینده وزارت نیرو با شرکت‌های خصوصی ترکیه قرارداد سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه‌های برق با ظرفیت پنج هزار مگاوات، امضا می‌کند، اظهار داشت: حجم این قرارداد، سه میلیارد دلار است.
 
فلاحتیان ضمن دعوت از شرکت‌های ترک برای سرمایه گذاری در نیروگاه‌های گازی و بادی در ایران، اظهار داشت: ایران قراردادهایی دیگر نیز با شرکت‌های ترک دارد، اما این قراردادها هنوز قطعی نشده‌اند.
 
معاون وزیر نیرو با اشاره به فروش روزانه ٣٥٠ مگاوات برق ایران به ترکیه در دوره کنونی، نسبت به افزایش مبادله برق میان دو کشور به هزار و ٢٠٠ مگاوات در یک سال و نیم آینده، ابراز امیدوار کرد و در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه، اعلام کرد: قراردادهای کنونی میان دو کشور همچنان معتبر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر پایه توافق‌های کنونی، امکان گفت و گو درباره دوره‌های آینده نیز وجود دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *