رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرواز های عبوری از آسمان ایران 17 درصد افزایش یافت

16:09 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور از افزایش 17 درصدی پرواز های عبوری داخلی و بین المللی در سال جاری خبر داد و گفت: حجم پرواز های عبوری در پرواز های داخلی طی سال جاری 99 هزار و 355 مورد برآورد شد این در حالی است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد افزایش یافته است.

: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور از افزایش 17 درصدی پرواز های عبوری داخلی و بین المللی در سال جاری خبر داد و گفت: حجم پرواز های عبوری در پرواز های داخلی طی سال جاری 99 هزار و 355 مورد برآورد شد این در حالی است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازندگان هواپیما در زمینه خدمات ناوبری فعالیت می کنند اعلام کرد: هم اکنون شرکت فرودگاه های کشور مسئولیت مستقیم این دو بخش را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون مدیریت نگهداری و همچنین توسعه و بهره برداری از 54 فرودگاه کشور برعهده شرکت های فرودگاه ها است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با اعلام اینکه سازمان هواپیمایی کشور جزو 15 کشور منطقه ایران در خاورمیانه است گفت: هم اکنون دفتر ما در خاورمیانه مستقر است که مرکز آن در کشور مصر مستقر می باشد.

شوشتری با اشاره به افزایش حجم پروازهای عبوری طی ماه های اخیر یادآور شد: به دلیل افزایش حجم پروازهای عبوری با نیروهای مسلح هماهنگ کردیم تا 11 راه هوایی جدید را در کشور ایجاد کنیم.

وی به ترتیب راه های هوایی سنتی و ماهواره ای را 66 و 37 مسیر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 103 راه هوایی به طول 61 هزار و 776 کیلومتر داریم.

شوشتری با اشاره به تعداد فرودگاه های تحت مالکیت فرودگاه های کشور اضافه کرد: در حال حاضر 9 فرودگاه بین المللی، 25 فرودگاه مرز هوایی و 20 فرودگاه داخلی تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور می باشد. این در حالی است که 4 فرودگاه نیز در دست مطالعه است.

معاون هوانوردی شرکت فرودگاه ها از افزایش 8درصدی حجم پروازهای عبوری درسال 92 خبر داد و گفت: تعداد پرواز های عبوری در سه ماهه گذشته 178 هزار و 685 پرواز بود. این در حالی است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 91 ، 8 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش 10 درصدی تعداد مسافرین طی 7 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعداد مسافرین در پرواز های داخلی در سال جاری 19 میلیون و 581 هزار و 309 نفر برآورد شد. این در حالی است که تعداد مسافرین بین المللی در سال جاری با 6 میلیون و 682 هزار و 752 نفر در سال گذشته نیز 25 درصد افزایش داشته است.

شوشتری همچنین با اشاره به مناطق نظامی تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در حال حاضر با هماهنگی های نیروی مسلح 265 منطقه نظامی تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها می باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *