تمدید مذاکرات کار عاقلانه‌ای بود/ خوداتکایی باعث دستیابی به فناوری هسته‌ای شد

16:02 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۸۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر تمدید مذاکرات را کار عاقلانه ای می دانم؛ چرا که هنوز اختلاف نظر وجود دارد باید زمان داد تا کار دقیق تر صورت گیرد.

: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر تمدید مذاکرات را کار عاقلانه ای میدانم چرا که هنوز اختلاف نظر وجود دارد باید زمان داد تا کار دقیق تر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی لاریجانی در جمع کارکنان بسیجی قوه مقننه که در ساختمان مجلس مشروطه گرد هم آمده بودند، اظهار کرد: آنچه می تواند سرمایه آینده ما در مذاکرات باشد همبستگی درونی است.

رییس قوه مقننه ادامه داد: از همان ابتدا که مذاکرات هسته ای آغاز شد ما بر همین نکته تکیه داشتیم که اتکای ما باید بر ظرفیت های درونی باشد.

وی اتکا به ظرفیت های درونی را از ویژگی های تفکر بسیجی خواند و گفت: تفکر بالنده بسیجی باید رشد بیشتری در کشور داشته باشد و از این رو نمایندگان در مجلس باید حمایت خود را از بسیجیان بیشتر کنند.البته بحمدالله تعداد زیادی از نمایندگان بسیجی هستند.

لاریجانی سپس با اشاره به اینکه 80 درصد از کارکنان مجلس بسیجی هستند اظهار کرد در ابتدای امر که امام (ره) بسیج را پایه گذاری کردند تصور نمی شد این حرکت تبدیل به یک جریان بالنده و ریشه دار در کشور شود و در ابعاد مختلف تحولاتی کشور به وجود آورد.

رییس قوه مقننه نقش آفرینی بسیج در دفاع مقدس را معجزه گر توصیف کرد که باعث عوض شدن سرنوشت دفاع مقدس شد.

وی گفت: پس از پایان جنگ بسیج به مرور در بخش های مختلف فعال شد و در همه جا حضور یافت و تبدیل به یک مکتب ارزشمند شد.

وی بسیج را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست که پایه های آن معرفت اعتقادی و سیاسی، احساس مسئولیت و از همه مهمتر ایثارگری است.

لاریجانی تاکید کرد: بسیج هم یک مکتب مقدس است و هم یک مکتب پرقدرت که هرجا انقلاب اسلامی نیازمند تحول بوده وارد شده است.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه همواره باید به نهاد بسیج کمک کرد گفت: وظیفه ماست که با قانون گذاری، پایه های رشد بسیج ماندگار شود در این راستا دولت و رسانه ها نیز باید کمک کنند.

وی افزود: جریان بسیج امیدواری و اتکا به نفس در کشور به وجود آورد که دارای ارزش بسیار زیادی است.

لاریجانی افزود: اگر بسیج وجود نداشته باشد آن وقت ما مجبوریم در برابر دشمنان جور دیگری عمل کنیم حرکت سرافرازانه امروز ایران بخاطر همین روحیه خود اتکایی است برای ملتی که می خواهد بیدار باشد.

وی تاکید کرد: در مسئله هسته ای نیز روحیه خود اتکایی در کشور باعث شد که جوانان فارغ التحصیل تکنولوژی هسته ای را بدست آورند تا این تکنولوژی برای ما وارداتی نباشد این امر رحمت بسیاری برای کشور داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *