غبارروبی از مسجدی که مطب پزشک هم دارد +عکس

6:10 - 13 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۷۹۲
مسجد امیرالمؤمنین(ع) در کنار امامزاده اسماعیل در محله زرگنده از محلات قدیم تهران علاوه بر شبستان زیبا و باشکوه، باشگاه ورزشی، آموزشگاه زبان و کامپیوتر و حتی مطب پزشک هم دارد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل ازتسنیم، «زرگنده» از محلات قدیمی تهران است و در منطقه 3 شهرداری قرار دارد. مشهورترین مکان عبادی این محله، امامزاده اسماعیل (از نوادگان امام سجاد) است که قدمتی طولانی دارد.

در کنار این امامزاده مقدس، یکی از مهم‌ترین مراکز اجتماعات مذهبی مردم محل، مسجد امیرالمؤمنین(ع) است. مسجد بزرگی که علاوه بر شبستان زیبا و باشکوه، باشگاه ورزشی، آموزشگاه زبان و کامپیوتر و حتی مطب پزشک هم دارد.

غبارروبی از مسجدی که مطب پزشک هم دارد +عکس

مراسم غبارروبی این مسجد شب گذشته با حضور جوانان علاقه‌مند و با شور و شعف خاصی برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوربخش امام جماعت خوش‌فکر و خوش‌سیمای مسجد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما می‌گوید: در روایات آمده که وقتی فرشتگان الهی از بالا به زمین می‌نگرند، ستاره‌هایی روی آن می‌بینند و وقتی از ماهیت این ستارگان جویا می‌شوند، پاسخ می‌شنوند که این‌ها خانه‌های خدا بر روی زمین (مساجد) هستند و باید آن‌ها را اکرام کرد.

وی که تا خارج فقه و اصول و فلسفه در حوزه علمیه تحصیل کرده، ادامه می‌دهد: خداوند می‌فرماید باید با مسجد با کرامت برخورد کرد. از این رو، اصل بزرگداشت مسجد و غبارروبی از آن ـ که در اصل غبارروبی از دل‌های خود ما است ـ این است که مساجد پررونق شوند و تردد و حضور در مسجد زیاد شود.

 غبارروبی از مسجدی که مطب پزشک هم دارد +عکس

حجت‌الاسلام نوربخش که یک سال و اندی است مسئولیت اقامه نماز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) را بر عهده دارد، درباره میزان استقبال از این مسجد می‌گوید: مسجد ما گنجایش بیش از 300 نمازگزار را دارد و با وجود نزدیکی امامزاده اسماعیل به آن، شکر خدا آخر هفته‌ها تقریباً دوسوم آن پر می‌شود.

وی تأکید دارد هر چند امامزاده‌ها به فرموده رهبر انقلاب باید «قطب فرهنگی» باشند اما مساجد هم نباید خالی بمانند، به همین منظور در قالب بسیج مسجد فعالیت‌های فوق‌برنامه زیادی تعریف کرده‌ایم و مخصوصاً سعی داریم بسیج خواهران نیز بسیار فعال باشد.

امام جماعت مسجد امیرالمؤمنین(ع) درباره دیگر برنامه‌های جانبی اظهار می‌دارد: در مسجد علاوه بر باشگاه ورزشی که پاتوق سالمی برای جوانان محل است، دو مجموعه آموزشی زبان انگلیسی و کامپیوتر هم داریم که از 20 تا 50 درصد تخفیف برای اهالی مسجد قائل می‌شود. همچنین مسجد یک مطب پزشک هم دارد که در صورت معرفی افراد از سوی مسجد، بین 50 تا 100 درصد تخفیف در نظر می‌گیرد.

وی درباره ویژگی‌های امام جماعت تأکید دارد: اولین ویژگی امام این است که صبور باشد. دوم اینکه روحیه ارتباط‌گیری با همه اقشار را دارا باشد. سوم اینکه به ذائقه مأمومین نگاه کند و نگاه یک‌سویه نداشته باشد. چهارم اینکه هم از بزرگ‌ترها ـ به سبب تجربه‌ای که دارند ـ و هم از جوانان ـ به سبب انرژی زیادی که دارند ـ کمک بگیرد و آن ها را خوب مدیریت کند. در یک کلام می‌توان گفت امام جماعت باید مدیر خوبی باشد.

غبارروبی از مسجدی که مطب پزشک هم دارد +عکس

مدرس حوزه علمیه مروی در پایان پیشنهادی نیز برای رونق بیشتر مساجد دارد. او می‌گوید این پیشنهاد را به آموزش و پروش نیز ارائه کرده است. به اعتقاد حجت‌الاسلام نوربخش؛‌ مسجد و مدرسه باید ارتباط نزدیک تنگاتنگ داشته باشند. یعنی امام جماعت و مجموعه‌اش هر هفته در مدرسه حضور یابند و از آن سو فضای حضور دانش‌آموزان در مسجد نیز فراهم شود. به عنوان نمونه، کلاس‌های پرورشی و تربیتی در مسجد برگزار شود. حتی مساجدی که باشگاه ورزشی دارند، میزبان زنگ ورزش دانش‌آموزان شوند.

غبارروبی از مسجدی که مطب پزشک هم دارد +عکس

بر اساس این گزارش، دهه آخر ماه شعبان المعظم (20 تا ٢٩ شعبان) به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده و فلسفه آن آماده‌کردن خانه‌های خدا برای حضور عبادت‌کنندگان و ورود به ماه مبارک رمضان است. این دهه امسال مصادف با هشتم تا هفدهم خرداد ماه است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *