تحصیل 330 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در 27 هزار مدرسه کشور

15:28 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان:معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل، با اذعان به این مطلب که نسبت به سال گذشته آمار ثبت نام اتباع خارجی اضافه شده است، از تحصیل 330 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در 27 هزار مدرسه کشور خبر داد.

:معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل، با اذعان به این مطلب که نسبت به سال گذشته آمار ثبت نام اتباع خارجی اضافه شده است، از تحصیل 330 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در 27 هزار مدرسه کشور خبر داد.

شاهین نوش‌ابادی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان در خصوص ثبت نام اتباع خارجی در مدارس اظهار کرد: مدیران مدارس تا جایی که امکانش باشد برای دریافت وجه با اولیاء مدارا می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که شیوه برخورد در مراکز آموزشی با اتباع بیگانه در کشور مانند برخورد با ایرانی‌ها است، مطرح کرد: به هیچ عنوان مدیران اجازه ندارند در صورت ضعف مالی و نپرداختن شهریه دانش آموزان غیر ایرانی را از تحصیل منع کنند. براین اساس یکی از سیاست آموزش و پرورش این است که هیچ دانش‌آموزی در کشور از تحصیل باز نماند.

معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل، در ادامه تصریح کرد: مدیر مدرسه نسبت به اولیاء دانش‌آموز خود شناخت کافی دارد و در صورت ناتوانی مالی و تایید مدیر مدرسه والدین می توانند، در طول سال شهریه تحصیل فرزند خود را به صورت اقساطی بپردازند.

نوش‌آبادی از ثبت نام 330  هزار دانش‌آموز تبعه خارجی خبر داد و افزود: این تعداد از دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در 27 هزار مدرسه ثبت نام کرده اند که در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می کنند.

وی با بیان این مطلب که تعدادی از اتباع بیگانه در کشور به دلیل نداشتن مدارک هویتی اجازه تحصیل نداشتند، اذعان کرد: آموزش و پرورش مدافع ادامه تحصیل هر دانش‌آموزی در کشور است و معتقدیم که هر دانش‌آموزی که در سن رفتن به مدرسه است باید تحصیل کند بنابراین تدابیری اندیشیدیم که این دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند.

معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل در خاتمه از مستند سازی بخش‌نامه برای دریافت شهریه از اتباع خارجی خبر داد و یادآور شد : بخش‌نامه برای دریافت شهریه به مدارس کشور ابلاغ شد که در این بخش‌نامه به 11 گروه از اتباع تخفیف 100 درصدی داده شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *