پیشنهاد واگذاری امور فرهنگی و نظارت بر امور خدماتی محله‌ها به شورایاری‌ها

14:57 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۶۸
خبرگزاری میزان: نائب رئیس شورای شهر تهران با ارائه پیشنهاد واگذاری امور اجتماعی، فرهنگی و نظارت بر امور خدماتی به شورایاری ها، گفت: با اجرایی شدن این روکرد از حجم کاری شهرداری نیز کاسته می شود.

: نائب رئیس شورای شهر تهران با ارائه پیشنهاد واگذاری امور اجتماعی، فرهنگی و نظارت بر امور خدماتی به شورایاری ها، گفت: با سپردن امور ذکر شده به شورایاری ها، در هر محله متناسب با فرهنگ، تفاوت های طبقاتی و اجتماعی برنامه های مورد نظر اجرایی می شود و ضمن افزایش رضایتمندی شهروندان از پتانسیل های محلی استفاده کرده همچنین از حجم کاری شهرداری نیز کاسته می شود.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با تاکید بر مشارکت شورایاری ها در انجام امور محله اظهار کرد: در حالی حاضر شهرداری تهران با تعداد بالای نیرو مواجه است، به همین دلیل طبق مصوبه شورای سوم برای برخی از سازمان ها در شهرداری تعدیل نیرو در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این که می توان با اعتماد به شورایاری ها بخشی از امور را به آنها سپرد، خاطرنشان کرد: در این صورت از فربه شدن نیروی انسانی در شهرداری جلوگیری می شود.

نائب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اعتقاد دارم هر آنچه را که شهرداری در یک محله انجام می دهد را به جز امور عمرانی و خدماتی می توان به شورایاری ها سپرد.

طلایی با اشاره به این که شورایاری ها دوره کمی خود را سپری کرده اند و اکنون در دوره چهارم می توانند به کارکردهای کیفی خود بپردازند، عنوان کرد: شورایاری ها می توانند نظارت بر امور خدماتی و نیز انجام امور اجتماعی و فرهنگی را بر عهده گیرند.

وی با اشاره به تدوین سند جامع محلات شهر تهران، اذعان کرد: این حرکت یک گام به سوی تقویت محله ها در پیشبرد اهداف کیفی شورایاری ها است. فعالیت کیفی در شورایاری ها به مفهوم فعالیت های هدفمند با برنامه ریزی دقیق با شاخص های قابل اندازه گیری است. در این صورت می توان برای واگذاری امور اجتماعی و فرهنگی به محله ها اطمینان کرد.

نائب رئیس شورای شهر در پایان گفت: با سپردن امور ذکر شده به شورایاری ها، هر محله متناسب با فرهنگ و تفاوت های طبقاتی و اجتماعی برنامه های مورد نظرشان را اجرا می کنند و ضمن افزایش رضایتمندی شهروندان از پتانسیل های محلی استفاده کرده و حجم کاری شهرداری نیز کاسته می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *