کاهش ورودی بیش از 4 هزار و پانصد پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان

14:55 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری استان اصفهان از کاهش ورودی بیش از 4 هزار و پانصد پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان خبر داد.

: رییس کل دادگستری استان اصفهان از کاهش ورودی بیش از 4 هزار و پانصد پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان خبر داد.

به گزارش ، احمد خسروی وفا  به ارائه آمار دقیقی از میزان پرونده‌ها به دادسرادر هشت ماهه اخیر پرداخت و گفت: با توجه به کاهش تعداد ۴۶۶۲ پرونده در این مدت زمانی در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته، آن را از نکات بسیار ارزنده و جالب توجه مجموعه دادگستری و دادسرا معرفی کرد.

وی افزود: کاهش آمار ورودی در جای خود قابل دفاع است و به همین منظور از کلیه کسانی که در این موضوع دخیل بوده‌اند از جمله از دادستان و معاونین ایشان، قضات دادسرا و نیروی محترم انتظامی تشکر می‌کنم.

خسروی وفا در ادامه سخنان خود تشکیل جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص را هر دو یا سه ماه، یکبار خواستار شد و وجود آن را برای رصد نمودن جرائم مهم استان ضروری دانست.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مقابله با سرقت توسط نیروی انتظامی، آن را از کارهای با اهمیت و قابل توجه برشمرد و از تشکیل کارگروه قضایی مبارزه با سرقت در دادگستری استان نیز خبر داد.

رییس کل دادگستری استان تشکیل کارگروه قضایی را یک ضرورت دانست و هدف آن را برخورداری از خرد جمعی و گام مشترک دادسرا و دادگاه برای مبارزه همه جانبه با سرقت عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این خرد جمعی وقتی به منصه ظهور برسد در کاهش جرائم بویژه جرم سرقت موثر واقع خواهد شد.

خسروی وفا خاطر نشان کرد: از سرقت‌های حتی کوچک، ساده نگذرید و پیشنهاد من این است که موضوع سرقت را در دستور کار خود قرار دهید و به طور جدی به آن بپردازید.

رییس کل دادگستری استان با تاکید بر عملیاتی و می‌دانی کردن قضیه برخورد با جرائم سرقت، نقش موثر موتوسیکلت‌ها را یک نقش مهم و مستقیم برشمرد و در این زمینه برخورد با موتورسیکلت سوارهای متخلف را خواستار شد.

خسروی وفا در پایان با مهم تلقی نمودن پیشگیری و تقسیم بندی آن به پیشگیری کیفری، وضعی و اجتماعی، نقش آن را در برخورد با جرائم و برای بازدارندگی از برخی جرائم، مهم دانست و در این باب به دو عامل اساسی قاطعیت و سرعت اشاره نمود و افزود اگر قاطعیت در کار نباشد نتیجه کافی بدست نخواهد آمد ضمن اینکه در کشف جرم، سرعت هم ضروری و لازم است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *