رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرونده های مسن در دادگاهها باید کاهش یابد

14:27 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری تهران گفت: کنترل ورودی پرونده ها، کاهش موجودی و ارتقاء کیفی احکام در دستور کار دادگستری استان تهران قرار دارد که با برنامه ریزی های دقیق این موارد با جدیت ساماندهی خواهد شد.


:  رییس کل دادگستری تهران گفت: کنترل ورودی پرونده ها، کاهش موجودی و ارتقاء کیفی احکام  در دستور کار دادگستری استان تهران قرار دارد که با برنامه ریزی های دقیق این موارد با جدیت ساماندهی خواهد شد.
به گزارش غلامحسین اسماعیلی در یازدهمین نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران « بررسی راهکارهای کاهش پرونده های موجودی به ویژه پرونده های مسن» ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: سربلندی و افتخارات امروز کشورمان، مدیون فداکاری های بسیجیانی است که در طی هشت سال دفاع مقدس حماسه های بی بدیل آفریدند و بعد از جنگ نیز در هر عرصه ای که لازم بود حضور یافته به انجام وظیفه پرداختند و به همین جهت آوازه ایثارگریهای بسیجیان عزیر در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... در جهان طنین انداز است.

وی گفت: جامعه ما امروز به شدت نیازمند فرهنگ بسیجی است تا انشاالله مشکلات یکی پس از دیگری از میان برداشته شود و وظیفه خطیر ما در دستگاه قضایی این است که با همین روحیه بعنوان نسخه ای شفا بخش، جهادگونه در مسیر اجرای عدالت گام برداریم.


وی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید مجدد بر ارتقاء سلامت اداری و کارآمدی قضایی و همچنین تلاش در جهت بالا بردن رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی افزود: موضوعات فوق از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خواسته های بحق مردم است و حتما در جهت بهبود آن با تمام قدرت تلاش خواهد شد.

این مسئول عالی قضایی همچنین اضافه کرد: متاسفانه در برخی از حوزه های قضایی، میزان ورودی پرونده ها به شعب طاقت فرسا بوده و وضعیت بحرانی دارند که ضروری است با برنامه ریزی جامع و تهیه دستور العملی کاربردی و با جذب مساعدت های مالی قوه قضاییه، در این خصوص اقدام موثری انجام گیرد.

وی ادامه داد: اعضای شورا با مراجعه به سوابق امر و مطالعه دقیق آن، در این زمینه نظرات کارشناسانه خود را ارائه کنند تا پس از جمع بندی مطالب و تهیه یک دستورالعمل جامع در خصوص کاهش موجودی شعب و به ویژه پرونده های مسن اقدام لازم صورت گیرد.
رییس کل دادگستری استان تهران در به واقعی کردن آمار پرونده ها در شعب و اجرای احکام تایید کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *