برخورد قانونی با دفاتر غیرمجاز زیارتی

20:30 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۴۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دفاتر زیارتی فاقد مجوز نسبت به دریافت مجوزهای قانونی از سازمان حج و زیارت اقدام نمایند در غیر این صورت نسبت به تعطیلی دفاتر غیرمجاز اقدامات قانونی صورت خواهد پذیرفت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد در دیدار با حجت الاسلام صاحبی، مدیریت حج و زیارت استان کرمان اظهار داشت: تمامی امور در سطح کشور و استان بایستی در چارچوب قانون و ضوابط و مقررات صورت پذیرد و اجازه نخواهیم داد فعالیتی مغایر و خلاف قانون در استان کرمان رخ دهد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: با افراد سود جو که با فریب افکار عمومی اقدام به اعزام غیرقانونی  زائرین به عتبات عالیات از طریق دفاتر فاقد مجوز سازمان حج وزیارت می‌کنند برخورد قضایی خواهد شد.

در ادامه مدیریت حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان 108 دفتر زیارتی دارای مجوز در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله صاحبی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان،خواستار برخورد قانونی و قضایی با دفاتر غیرمجاز زیارتی در استان کرمان شد و افزود: ضرورت دارد افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به اعزام غیر قانونی زائر به عتبات عالیات می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی اعلام کرد: سازمان حج و زیارت افراد سودجو و دفاتر غیرمجاز زیارتی در سطح استان کرمان مورد شناسایی قرار داده است و لیست این افراد را در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است. 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *