پیشنهاد تشکیل معاونت اجرای احکام در نیروی انتظامی

16:55 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۴۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تورک گفت: حدود یک پنجم از آمار و مسایل کشور مربوط به استان تهران است و دادستان‌ها به عنوان خط مقدم مبارزه با جرم نیازمند توجه ویژه هستند.
پیشنهاد تشکیل معاونت اجرای احکام در نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مرتضی تورک معاون دادستان تهران در جلسه رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دادگستری این استان اظهار کرد: حدود یک پنجم از آمار و مسایل کشور مربوط به استان تهران است و دادستان‌ها به عنوان خط مقدم مبارزه با جرم نیازمند توجه ویژه هستند.

وی بر لزوم تجدیدنظر در نحوه جذب قضات و توسعه کمی و کیفی دانشگاه قضایی تاکید کرد.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه تلاش‌های ایجاد شده، در سال‌های گذشته در خصوص ایجاد پلیس قضایی به نتیجه نرسیده است،  پیشنهاد می‌شود ترتیبی اتخاذ شود که معاونت اجرای احکام در نیروی انتظامی تشکیل شود.

تورک افزود: نزدیک بودن دادسرا به صحنه جرم و حضور شبانه روزی و بدون تعطیلی این نهاد عامل بسیار مهم در اولین لحظات وقوع جرم است. دادسرا در همه مسایل کشور ایفای نقش می‌کند و نقش فعال و اثرگذار دارد.

وی تصریح کرد: موضوع بودجه و نداشتن استقلال مالی از مهمترین مشکلات دادسرا است. همچنین تامین مسکن کارکنان از دغدغه همکاران است که انتظار می‌رود اختصاص بودجه‌ای برای تهیه مسکن در نظر گرفته شود.

معاون دادستان تهران در پایان گفت: دادسرا نیازمند قضات باتجربه است و امیدواریم با توجهات رئیس دستگاه قضا این امکان فراهم شود.











ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *