با این روش ظرفیت ذهنی کودک را افزایش دهید

3:10 - 12 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۴۴۴
بین 6 تا 9 ماهگی اوج تحولات جسمانی و عاطفی کودکان به شمار می رود. در این سن کودکان قادر هستند که زمان بیشتری را با افراد خانواده تعامل کنند و از همین برخوردها برقراری ارتباط با محیط پیرامونی را می آموزند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در سن 6 تا 9 ماهگی معمولاً کودکان جدایی از والدین را نیز باید آموزش ببینند تا وابستگی های شان کمتر شود. کودکان نیز مدام در حال تجربه کردن دنیای اطراف هستند. در این دوره سنی خاص، دنیای بیرون با دنیای درون برای کودک معنای متفاوتی پیدا می کند.

در این سن، کودکان به معنای جدا بودن دست پیدا می کنند و به همین علت است که اغلب برخی کودکان نگران می شوند و این نگرانی بیشتر به این منظور است که مادر خود را در همه شرایط نمی بینند در حالیکه مادر باید هنگام دور شدن از نظر کودک با او حرف بزند و اگر کودک تصویر مادر را نمی بیند حداقل به صدایش گوش دهد. تمرین این راهکار به تدریج کودکان را مستقل می کند.

یکی از مواردی که باید والدین به خصوص مادر به آن توجه خاص داشته باشد، این است که در این دوره سنی رسیدگی به ظرفیت ذهنی کودکان نیز حائز اهمیت است و والدین باید در این مورد صبور رفتار کنند و با بازی سخن گفتن با کودک خود ظرفیت ذهنی فرزند خود را افزایش دهند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *