رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حکم دو مفسد اقتصادی در محاکم قضایی استان فارس قطعی شد

14:13 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون دادستان و سرپرست اجرای احکام کیفری استان فارس از قطعی شدن حکم محکومیت دو مفسد اقتصادی و ارسال آن جهت اجرا به مجتمع اجرای احکام کیفری شیراز خبرداد.




: معاون دادستان و سرپرست اجرای احکام کیفری استان فارس از قطعی شدن حکم محکومیت دو مفسد اقتصادی و ارسال آن جهت اجرا به مجتمع اجرای احکام کیفری شیراز خبرداد.
قاضی اصغر بلارک با اعلام این خبرگفت: متهمین این پرونده « مهرزاد خرد » رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و « غلامرضا مقصودی » مدیر عامل وقت صندوق حمایت از بخش کشاورزی هستند که پس از رسیدگی به اتهامات آنان و صدور حکم در شعبه 120 جزایی شیراز و همچنین تایید حکم صادره به استناد ماده 250 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری در شعبه 17 دادگاه تجدید نظر استان فارس جهت اجرا به اجرای احکام کیفری شیراز رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه هریک از نامبردگان به اتهام تصرف غیر قانونی در اموال دولتی به میزان یک میلیارد ریال به پرداخت وجه مذکور در حق صندوق حمایت از بخش کشاورزی محکوم شده اند افزود: در رأی صادره در محکومیت این افراد همچنین به استناد ماده 598 قانون مجازات اسلامی تحمل 35 ضربه شلاق نیز صادر و اعلام گردیده است.

این مسئول قضایی با اشاره به بند " ز" ماده 36 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 تصریح کرد: با توجه به اینکه جریمه هر یک از محکومین در پرونده یک میلیارد ریال است پس از قطعیت حکم صادره مراتب جهت اطلاع مردم به رسانه ها اعلام می شود و انتشار آن به لحاظ قانونی بلامانع است.

گفتنی است در اواخر سال 1390 در پی بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از سازمان جهاد کشاورزی و انجام تحقیقات تکمیلی در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز کیفرخواست متهمان به اتهام تصرف غیر قانونی در اموال و وجوه دولتی صادر و سپس به دادگاه صالحه ارسال گردید.

در سال 1390 متهم ردیف اول این پرونده اقتصادی دستور پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال را به متهم ردیف دوم این پرونده را صادر و وی نیز با صدور دستور دیگری در حالی که وجه مربوط به طرح آبیاری تحت فشار بوده است به شخص دیگری واگذار و گیرنده وجه نیز مبلغ مذکور را با تاخیر بیش از یک سال و نیم به صندوق بازگردانده بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *