تسهیلات 200 میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی برای صنایع

21:00 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۴۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت:صندوق توسعه ملی تسهیلاتی حدود 2 هزار میلیارد ریال (200 میلیارد تومان) برای صنایع در نظر گرفته است که بخش صنعت با بهره 16 درصد و بخش کشاورزی با بهره 14 درصد از این تسهیلات استفاده می کنند.
به گزارش گروه اقتصاد،‌ محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت در دهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی گفت: براساس سیاست حمایتی سازمان توسعه تجارت، صنایعی که با کمبود کانتینرهای یخچال دار مواجه باشند، می توانند این دستگاه ها را از محل تسهیلات بانکی تامین و از حمایت 6 درصد بهره بانکی بهره مند شوند.
 
این مقام مسئول گفت: صندوق توسعه ملی تسهیلاتی حدود 2 هزار میلیارد ریال (200 میلیارد تومان) برای صنایع در نظر گرفته است که بخش صنعت با بهره 16 درصد و بخش کشاورزی با بهره 14 درصد از این تسهیلات استفاده می کنند.
 
مودودی افزود: همچنین صندوق توسعه ملی برای تامین مواد اولیه از بازارهای خارجی یک میلیارد دلاری تسهیلات ارزی با بهره 30 درصد در نظر گرفته است.
 
وی با اشاره به این که ایران در بحث صادرات کالاهای غیرنفتی جوان است، گفت: انتظار می رود بخش خصوصی برای تقویت صادرات با بیان مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب به دولت کمک کند.
 
معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان این که نباید به صادرات نفتی تکیه کرد، گفت: در دوران پسابرجام شرایط را باید به گونه ای فراهم کنیم که صادرات غیرنفتی جایگزین صادرات نفتی شود بنابراین یکی از این راهبردها بحث صنایع تبدیلی است که می توان برای تقویت صادرات غیرنفتی حساب ویژه ای روی آن باز کرد.

مودودی تصریح کرد: هم اکنون به دنبال تدوین نقشه راه توسعه تجارت هستیم و کارهای مطالعاتی آن در بازارها و کشورهای هدف درحال انجام است و بنگاه های تولیدی مورد نظر برای تحقق این اهداف در حال شناسایی است.

به گفته وی، مطالعات نشان می دهد شرکت هایی که به فنون مذاکره، حقوق بین الملل و فنون بازاریابی اشراف دارند باید به بازارهای صادراتی ورود پیدا کنند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *