غرب و به ویژه آمریکا قابل اعتماد نیستند/امیدواریم فرهادی نگرانی‌ مجلس را برطرف کند

13:57 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۰۳۷
خبرگزاری میزان:دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نتیجه مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو 1+5 نشان داد که هرگز به غرب و به ویژه آمریکا نباید اعتماد کرد.

:دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نتیجه مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو 1+5 نشان داد که هرگز به غرب و به ویژه آمریکا نباید اعتماد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، محمدنبی حبیبی در پایان نشست ویژه دبیران حزب متبوعش اظهارکرد: دولت محترم یکسال است بر اساس توافق ژنو همه گام‎های اعتمادسازی را برداشته است اما نتیجه مذاکرات را که دریافت نموده این است که «هرگز به غرب و به ویژه آمریکا اعتماد نکنید».

حبیبی ادامه داد: این پاسخ را دولت به خوبی باید دریافت کند و متناسب با آن دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی در باب هسته ای را مدیریت کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشکر از تلاشهای تیم مذاکره کننده بیان کرد: ملت ما به فرزندان انقلابی خود در مذاکرات هسته‎ای اعتماد دارد. آنها به خوبی در این یکسال ثابت کردند که غرب جز زیاده خواهی کاری نکرده است. آمریکا در این مدت نه تنها گامی در تعلیق یا لغو تحریم‎ها برنداشته بلکه بر حجم آنها افزوده است. بنابراین مذاکرات در صورتی مفید است که امکان توافق و تمکین به حقوق حقه ملت ایران میسر گردد، از این رو لحن دولت باید در ادامه مذاکرات تغییر کند.

وی در ادامه با اشاره به مصاحبه رییس‎جمهور در مورد توافق هسته‎ای اظهارکرد: مردم انتظار دارند دولت به سوالات آنها درباره اساس مذاکرات و این یکسال مذاکره توضیحات لازم را بدهد تا مردم در حمایت خود از رییس‎جمهور خویش بتوانند با آگاهی کامل اقدام کنند.

حبیبی گفت: ملت ادامه تحریم‎های ظالمانه آمریکا را استمرار دشمنی کینه‎توزانه دولت آمریکا می‎داند و اراده پیروزی آور خود را نشان خواهد داد. دولت باید با این موضع ملت با آمریکا روبرو شود و با قاطعیت علیه زیاده خواهی‎ها‎ی آمریکا عمل نماید.

وی افزود: باید معلوم شود وقتی ما به تعهدات خود وفق معاهده ژنو عمل کردیم چرا آنها از عمل به تعهدات خود در همین معاهده ژنو سرباز زده‎اند و آنها باید از نظر افکار عمومی جهان محکوم شوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: فتوای رهبری در مورد سلاح‏‎های کشتارجمعی، باطل السحر موج اسلام هراسی و ایران هراسی است. اکنون قدرتهای هسته‎ای در جامعه جهانی زیر سوال هستند که با هزاران کلاهک هسته‎ای امنیت جهان را به خطر انداخته‎اند و حاضر به قبول خلع سلاح هسته‎ای نیستند، لذا آنها باید به جامعه جهانی در مورد این تهدید وحشتناک پاسخ دهند.

وی ادامه داد: آنها نیک می‎دانند جمهوری اسلامی اهمیت فتوای تاریخی امامت امت را می‎داند و سران غرب که ارزش این فتوای تاریخی را نفهمیده‎اند و فرصت مهمی را از دست داده‎اند در آینده پشیمان خواهند شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: ملت ما و ملت‎های جهان پس از یکسال گفت و گوی صریح و جدی مجددا فهمیدند که خوش بین بودن به آمریکا و همپیمانان سلطه خواه اروپایی اش یک سراب است و نباید به این سراب دلخوش شد.

وی خطاب به رییس‎جمهور گفت: دولت برای مقابله با تحریم‎ها امیدی به مذاکرات نباید داشته باشد. «تدبیر» دولت باید در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی متمرکز شود چون با اجرای این سیاستهاست که " امید" به برون رفت از چالش‎های اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: ملت ما به تحریم های آمریکا طی 30 سال گذشته عادت کرده‎اند. گفت‎وگوها با اشرار جهانی در این 30 سال هم تعطیل نبوده است اما مذاکره کنندگان هر وقت دیدند آنها امنیت و مصالح ملی ما را نادیده گرفتند، از ادامه گفت‎و گوها پرهیز کردند. مذاکره برای مذاکره موضوعیت ندارد و باید معطوف به نتیجه باشد. اگر قرار باشد نتیجه برای ملت ایران معلوم و مفید نباشد باید عطای مذاکره را به لقایش بخشید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معرفی فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت گفت: آقای رییس‎جمهوری اصرار دارند که وزیر علوم را از جریان اصلاح‎طلبی انتخاب کنند. البته از نظر ما خط قرمز ،موضوع فتنه است.

وی افزود: مجلس تاکنون نشان داده که این حریم را رعایت کرده است. ما از نمایندگان ملت مصرانه می‎خواهیم این مرز را همچنان رعایت نمایند.

حبیبی اظهارکرد: در خصوص سوابق فرهادی امیدواریم ایشان نگرانی‏‎های مجلس را در دفاعیات خود برطرف کند لذا ما از وی می‌خواهیم مرزبندی خود را با فتنه 88 و سران فتنه اعلام و به شبهات در این مورد پاسخ دهند.

وی در پایان گفت: نظر ما این است که رای به وی در صورتی است که فتنه را محکوم کند و در سیاست و برنامه خویش اعلام نماید که ضمن تبری از فتنه و عناصر آن فتنه گران را به حوزه مدیریت در وزارت علوم راه نخواهند داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *