مانور مشترک سازمان ملل متحد و مدیریت بحران تهران برگزار می شود

14:50 - 10 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۸۹۳
جلسه مشترک رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران و نماینده سازمان ملل متحد در ایران با هدف برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری مانور بزرگ مدیریت بحران در پایتخت برگزار شد.

به گزارش گروه جامعه ، جلسه مشترک رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران و نماینده سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد.

در این جلسه گری لوئیس، نماینده دفتر سازمان ملل متحد در ایران ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری مانور مشترک با حضور نیروهای سازمان ملل، هدف این مانور را افزایش همکاری و بررسی توان پاسخ گویی این نیروها در زمان وقوع بحران ذکر کرد و خواستار همکاری بین بخشی از سوی مدیریت بحران تهران و پشتیبانی در خصوص ارائه دستورالعمل، نحوه برگزاری و مکان برگزاری این مانور شد
.

وی با اشاره به تجربیات مدیریت بحران تهران در خصوص برگزاری مانورهای آمادگی در برابر بحران اعلام کرد: سناریوی مانور پیشنهادی باید برمبنای سطحی از بحران تنظیم شود که در آن به کمک های بین المللی و حضور نیروهای سازمان ملل نیاز باشد. در نتیجه باید بدانیم در چنین مواقعی با کدام سازمان داخلی هماهنگی لازم صورت بگیرد.

وی از هماهنگی داخلی در مجموعه سازمان ملل، نحوه ارتباط با شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران و هماهنگی این دو مجموعه برای دریافت کمک های بین المللی به عنوان اهداف کلیدی این مانور نام برد.

احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که در زمان وقوع زلزله احتمالی در تهران امکانات دولت و شهرداری ها برای مقابله با بحران ناشی از آن کافی نیست بر لزوم استفاده از توان نیروهای نظامی به دلیل پشتیبانی خوب و قدرت هماهنگی بالا در این زمینه تاکید کرد.

وی با بیان سطح بندی حادثه در تهران و تدوین سناریوهای مختلف بر اساس این سطح بندی در زمان بحران نقش سازمان ملل را در سطوح بالای حادثه واجد اهمیت دانست و گفت: سازمان ملل در زمان وقوع زلزله در تهران نقش مهمی خواهد داشت و ظرفیت های زیادی دارد که ما هنوز به آن نپرداختیم. باید این قابلیت ها احصا شود و بر اساس سناریوهای فرضی ، نحوه همکاری خود را تعریف کنیم.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران افزود: سازمان های مختلفی در مورد زلزله تهران کار کرده اند، اما هماهنگی خوبی هنوز وجود ندارد که باید در این زمینه کار کرد. به هر حال هر سازمانی از زاویه خودش به زلزله تهران پرداخته است، اما بر اساس قانون، شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران در این زمینه نقش اصلی را بر عهده دارد که یکی از وظایف آن برگزاری مانورهای مختلف از جمله مانور دورمیزی است.

صادقی عنوان کرد: مهمترین نکته، تدوین سناریوی مانور است که در مرحله نخست باید کارشناسان دو طرف آن را تعریف کنند و نقش سازمان های مشترک در زمینه برگزاری آن را مشخص کنند.

وی ضمن استقبال از برگزاری مانور مشترک اظهار امیدواری کرد که در سال جاری زمینه همکاری های دوجانبه ارتقا یافته و گام های موثری در کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری شهر تهران برداشته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *