گفت‌وگوی قاضی مدیر خراسانی با آیت الله آملی لاریجانی + عکس

13:49 - 10 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۸۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله آملی لاریجانی در بازدید از شعبه ۶ دادگاه‌های کیفری با قاضی مدیرخراسانی گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی در بازدید از شعبه ۶ دادگاه‌های کیفری با قاضی مدیرخراسانی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی قاضی مدیر خراسانی با آیت الله آملی لاریجانی + عکس

قاضی مدیر خراسانی رئیس شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران در این دیدار گفت: با توجه به اینکه قانون تغییر یافته پرونده‌های زیادی به دادگاه کیفری نمی‌آید. در هر ماه ۳۰تا ۳۵ پرونده ورودی داریم؛ زیرا صلاحیت‌های ما محدود شده است. پرونده مهمی به دادگاه کیفری یک نمی‌آیند و پرونده هایی که می‌آید در شان دادگاه کیفری نیست.

آیت الله آملی لاریجانی در این زمینه اظهار کرد: در گزارشی که قصد داریم برای اصلاح قانون به مجلس بدهیم این موارد را لحاظ می‌کنیم.

قاضی افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران نیز در این دیدار تصریح کرد: صلاحیت‌های دادگاه کیفری یک متاسفانه در قانون با نگاه باز دیده نشده است. یعنی یک سری صلاحیت های ده سال حبس به بالا را به کیفری یک دادند ولی بعضی پرونده هایی را که باید با تعدد قاضی رسیدگی شود مانند پرونده های مسئولین نظام که ممکن است مجازات جرمشان کمتر از ده سال باشد به دادگاه‌های دیگر فرستاده اند. در حالی که در اینگونه پرونده ها وضعیت اجتماعی متهم به گونه ای است که باید در دادگاه های ویژه و قضات متعدد رسیدگی شود.

وی افزود: اینگونه پرونده‌ها باید در مجموعه واحدی باشد که بتوان بر آن نظارت کرد و اینها اشتباهاتی است که در قانون آیین دادرسی کیفری وجود دارد.

قاضی مدیرخراسانی نیز تصریح کرد: در دادگاه کیفری یک قضاتی کار میکنند که ۳۰الی۳۵سال سابقه دارند اما در حال حاضر با توجه به اینکه بر مبنای میزان مجازات به پرونده ها رسبدگی می‌شود ممکن است پرونده یک نماینده مجلس یا قاضی دیوان عالی کشور به دادسرا برود و فردی که دو یا سه سال است ابلاغ قضایی گرفته به آن رسیدگی کند. در اینگونه موارد فردی که تازه ابلاغ قضایی گرفته نه تجربه قاضی با تجربه را دارد و نه می‌ تواند به سرعت تصمیمگیری کند چون شخصیت طرف مقابل روی وی تاثیر می‌گذارد و گاهی اگر هم بخواهد محکوم کند با تردید مواجه می شود.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: این موارد را جز اصلاحات قانون قرار می‌دهیم و گزارش آن را به مجلس می‌دهیم تا بعد از اصلاح مشکل جدید ایجاد نشود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *