درخواست از قوه قضائیه برای پیگیری سرقتهای هنری

10:39 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۸۱
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: سیروس تسلیمی فیلمنامه نویس و تهیه کننده سینما گفت: کارشناسان قوه قضائیه برای پیگیری سرقتهای هنری به کمک هنرمندان بیایند. پیگیری سرقتهای هنری در سالهای اخیر به شدت دشوار شده است و در این زمینه قوه قضائیه می تواند کمکهای شایان توجهی را به هنرمندان ارائه کند.

: سیروس تسلیمی فیلمنامه نویس و تهیه کننده سینما گفت: کارشناسان قوه قضائیه برای پیگیری سرقتهای هنری به کمک هنرمندان بیایند. پیگیری سرقتهای هنری در سالهای اخیر به شدت دشوار شده است و در این زمینه قوه قضائیه می تواند کمکهای شایان توجهی را به هنرمندان ارائه کند.


سیروس تسلیمی با بیان اینکه راه اندازی خبرگزاری قوه قضائیه یک کانال ارتباطی خوب میان هنرمندان و مسئولان دستگاه قضا است به گفت: در سالهای اخیر اغلب هنرمندان مولف ما از مساله سرقتهای هنری صدمه دیده اند و فارغ از آسیبهای مادی، آسیبهای روحی فراوانی دیده اند. از آنجا که پیگیری این امر هم بسیار مشکل است و نیاز به کارشناسان قوی دارد اغلب هنرمندان قید پیگیری را هم می زنند.


قوه قضائیه میتواند به کمک هنرمندان بیاید
وی ادامه داد: در این زمینه قوه قضائیه میتواند به کمک هنرمندان بیاید؛ بهترین روش هم این است که یک گروه از کارشناسان سینما و قوه قضائیه گردهم آمده و مجالی را برای پیگیری پرونده های مربوط به سرقت هنری فراهم آورند.


تسلیمی با اشاره به اینکه نهادهایی صنفی مانند خانه سینما نیز در این زمینه میتوانند به قوه قضائیه اطلاعات بدهند بیان داشت: خانه سینما بانک فیلمنامه ای دارد که میتوان فیلمنامه های سینمایی را در آن ثبت کرد و از آن سو سرقتهای سینمایی را از طریق شورای داوری آن پیگیری نمود ولی در تلویزیون چنین سازوکاری وجود ندارد.


چندین بار فیلمنامه هایم سرقت شد اما نتوانستم کاری کنم
تهیه کننده آثاری چون "پرنده کوچک خوشبختی" و "میکس" ادامه داد: حتی همان شورای داوری خانه سینما هم نمی تواند چنان که باید مثمرثمر باشد چون ارتباط دوسویه قوی میان این شورای داوری و قوه قضائیه برقرار نشده است.


تسلیمی با اشاره به اینکه چندین بار طرح اصلی فیلمنامه هایش سرقت شده به میزان گفت: چندین بار فیلمنامه هایم سرقت شد و حتی بدون تغییر نام کاراکترها براساس این فیلمنامه ها سریال ساختند و متاسفانه نتوانستم برای اعاده حق کاری کنم.


این فیلمنامه نویس پیشکسوت در پایان گفت: ما نیاز داریم به یک بخش فرهنگی فراملی که در نهادی مانند قوه قضائیه ایجاد شود و در آن برای پیگیری شکایتهای حقوقی هنرمندان راهکارهای عملی تهیه و اجرا شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *