برخورد قاطع دستگاه قضایی با صنایع آلاینده

9:01 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۵۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری استان مرکزی برخورد قاطع دستگاه قضایی با آلایندگان هوا را موردتاکید قرار داد و گفت: درصورت تخلف با پالایشگاه ها و سازمانها و کارخانجاتی که تولید آلودگی کنند برخورد می شود.

: رییس کل دادگستری استان مرکزی برخورد قاطع دستگاه قضایی با آلایندگان هوا را موردتاکید قرار داد و گفت: درصورت تخلف با پالایشگاه ها و سازمانها و کارخانجاتی که تولید آلودگی کنند برخورد می شود.
حکمتعلی مظفری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان، در این باره اظهارکرد: تردد وسایل نقلیه یکی از دلایل آلودگی درشهر اراک است که 30 درصد آلودگی ها را به خود اختصاص داده است که شهرداری اقداماتی درخصوص کاهش آلایندگی انجام داده اما کافی نیست.

این مقام قضایی استان مرکزی با بیان اینکه نیروگاه تولید برق شازند یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا است اضافه کرد: این نیروگاه از لحاظ سوختی باعث آلایندگی ها شده و در فصل زمستان این سختی ها بیشتر می شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی همچنین بیان کرد: خوشبختانه نیروگاه شاژند از سال گذشته موظف به استفاده از گاز شهری شده است.

مظفری با اشاره به فعالیت کوره های آجرپزی در سطح شهر اضافه کرد: این کوره پزی ها به علت محدودیت مالی برای جلوگیری از سوختشان درحال حاضر از سوخت مازاد استفاده می کنند که این موضوع در دستورکار مسوولین مربوطه درجهت گازسوز رسانی دراین کوره های آجرپذیری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیش از 23 سال از پرونده شرکت آلومینیوم در دادگستری می گذرد که از سال گذشته دیگ های جدید برای آن از خارج خریداری شده است و درحال حاضر دردستور کار این شرکت قرارگرفته که بخشی ازاین دیگ ها تعویض و بخش دیگر دردستورکار مسوولین مربوطه قراردارد که این مهم نیز به عنوان دغدغه مردم درآلودگی هوا است.
مظفری بیان کرد: همچنین بخش پخت آنود که عمده ترین آلایندگی مربوط به این قسمت است درحال انتقال به خارج از شهر اراک است که در صورت تحقق بخش عمده ای از دغدغه های مردم ازحیث آلودگی هوا و آثار وتبعات سوء ناشی از آن مرتفع خواهد شد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: کمیسیون کاهش آلودگی هوا به ریاست استاندار برای این شرکت تشکیل شده که امیدواریم به نتایج مطلوبی دراین زمینه دست یابیم.

مظفری خاطرنشان کرد: مسوولین فعلی این شرکت با تعامل خوبی که درسطح استان با مسوولین اجرایی و قضایی دارند خود اقدام داوطلبانه درجهت اصلاح دیگ ها و همچنین بخشهای مختلف آلاینده را در دستور کار قرار داده و تاکنون اقدامات مثبتی صورت گرفته و امیدواریم با سرعت این روند ادامه پیدا کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *