دنیامنطق‌درست ایران‌درمذاکرات هسته‌ای را دید/ زیاده‌خواهی آمریکا مانع انجام توافق جامع

8:23 - 04 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۴۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه مذاکرات پایبند بوده و این زیاده خواهی های آمریکا بوده که مانع از توافق جامع شده است، گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که ایران منطق درستی در زمینه مذاکرات داشته است.

:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس  با بیان اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه مذاکرات پایبند بوده و این زیاده خواهی های آمریکا بوده که مانع از توافق جامع شده است، گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که ایران منطق درستی در زمینه مذاکرات داشته است.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان با بیان اینکه بعید به نظر می رسد مذاکرات به نتیجه قابل قبولی در آینده نیز برسد، اظهار کرد: زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات مانع از توافق جامع هسته ای می شود.

نماینده مردم تهران درمجلس تاکید کرد: به اذعان تمامی کشورهای حاضر در نشست وین جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه توافق ژنو پایبند بوده است.

وی افزود: بحث ها فراتر از مسئله هسته ای است و زیاده خواهی های غرب و در راس آن‌ها آمریکا به مسئله هسته ای ختم نمی شود.

کوثری شکست سیاست‌های منطقه ای آمریکا و متحدانش در منطقه خاور میانه را از جمله دلایل آمریکا برای کارشکنی این کشورها در مذاکرات هسته ای عنوان کرد و گفت: کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها به خصوص عربستان سعودی از پیشرفت های ایران احساس خطر می کنند.

وی در پایان با تاکید مجدد به پایبندی تمام و کمال ایران به توافق ژنو، خاطر نشان کرد: دنیا شاهد بود که ایران در زمینه مذاکرات دارای منطق درستی بود و این آمریکاست که باید جوابگوی شکست مذاکرات باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *