همکاری‌های پارلمانی ایران و قطر موجب تسهیل روند فعالیت‌های تجاری دو کشور می‌شود

18:18 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مجلس، توسعه همکاریهای پارلمانی ، قضایی و تسهیل در امر روادید تجار و بازرگانان ایران و قطر را فرصتی برای گسترش همکاریهای بیشتر فیمابین دانست .

: : رئیس مجلس، توسعه همکاریهای پارلمانی ، قضایی و تسهیل در امر روادید تجار و بازرگانان ایران و قطر را فرصتی برای گسترش همکاریهای بیشتر فیمابین دانست .

به گزارش ، علی بن الفطیس المری رئیس قوه قضائیه قطر بعد از ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد و توسعه همکاریهای پارلمانی ، قضایی و تسهیل در امر روادید تجار و بازرگانان دو کشور را فرصتی برای گسترش همکاریهای بیشتر فیمابین دانست .


لاریجانی با اشاره به توانمندی‌های دو کشور در عرصه های گوناگون از فرصت های فراوان ایجاد شده در بخش‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی و تجاری میان ایران و قطر یاد کرد که باید با گفتگو و رایزنی‌های مستمر از آن‌ها به نفع دو ملت استفاده شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بحرانهای اخیر در منطقه را به ضرر کشورهای اسلامی دانست و افزود : دشمنان امت اسلامی با ایجاد اختلافات فرقه ای سعی دارند از قدرت امت اسلامی بکاهند .

وی اضافه کرد : باید با همفکری ، ارتقای سطح همکاریهای سیاسی ، دیدارهای منظم و ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی جلوی هر گونه اختلافی را گرفت .

لاریجانی در ادامه با اشاره به گسترش گروههای افراطی وتروریستی در جوامع اسلامی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالف هر گونه کمک به این گروهها بوده و وجود آنها را باعث ایجاد مشکلات در منطقه و به ضرر جهان اسلام می داند .

وی توسعه همکاریهای پارلمانی ، قضایی و تسهیل در امر روادید تجار و بازرگانان دو کشور را فرصتی برای گسترش همکاریهای بیشتر فیمابین دانست .

در ادامه این دیدار علی بن الفطیس المری رئیس قوه قضائیه قطر با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان قطر و جمهوری اسلامی ایران گفت : همواره روابطی پایدار و برادرانه میان دو کشور وجود داشته و امیر و مقامات عالیرتبه قطر بر توسعه مناسبات دو جانبه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند .

وی پدید آمدن فراز و فرود در روابط میان کشورها را امری طبیعی و غیر قابل پیش بینی دانست و افزود : نباید اجازه دهیم اختلافات جزئی در مراودات دوستانه میان دو کشور خللی ایجاد کند .

رئیس قوه قضائیه قطر همچنین خاطر نشان کرد : گفتگوها و تبادل هیات های پارلمانی و سیاسی می تواند به نزدیک شدن مواضع دو کشور در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی کمک کند .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *