دانشجویان کارشناسی در آینده جذب دستگاه قضایی می شوند

17:53 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم قضایی از طرف قوه قضاییه بورسیه شده و به عنوان قاضی در آینده وارد دستگاه قضایی می شوند.

: رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم قضایی از طرف قوه قضاییه بورسیه شده و به عنوان قاضی در آینده وارد دستگاه قضایی می شوند.


به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، محمدجواد شریعت باقری رییس دانشگاه علوم قضایی در مراسمی که با حضور رییس دستگاه قضایی قطر و استادان و دانشجویان در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد اظهار کرد: امیدوارم حضور رییس دستگاه قطر در دانشگاه علوم قضایی موجب توسعه و افزایش روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور قطر شود.


وی با بیان اینکه همه کشورهای مسلمان منطقه به یکدیگر نیازمند هستند، گفت:امروز نیاز به توسعه روابط به خصوص با کشورهای همسایه و مسلمان وجود دارد.
محمدجواد شریعت باقری افزود: از جمله روابطی که بین کشورها ایجاد می شود علاوه بر روابط سیاسی و اقتصادی روابط فرهنگی، قضایی و حقوقی نیز بین نظام های قضایی کشورها ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: در طول یک دهه گذشته یا دو دهه قبل با شمار زیادی از کشورهای منطقه، اسلامی و همچنین قطر موافقت نامه و همکاری های قضایی امضا و به تصویب رسیده است.
وی افزود: با کشور قطر دو موافقتنامه قضایی امضا کردیم که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که هر میزان این همکاری ها توسعه پیدا کند باز اندک است.
محمدجواد شریعت باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم قضایی 1500 دانشجو مشغول تحصیل هستند که از بین این دانشجویان که در دوره کارشناسی تحصیل می کنند و از طرف قوه قضاییه بورسیه به آنها تعلق می گیرد تا به عنوان قاضی در آینده بتوانند مشغول کار شده و ارائه کار دهند.
رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: قانون اساسی ابتکاری را ایجاد و پیش بینی کرده و اختیارات مربوط به امر قضا و در یک کلام قوه قضاییه از دولت گرفته و به مقام و نهادی که ما به آن قوه قضاییه می گوییم سپرده شود.
وی گفت: در قانون اساسی وزیر دادگستری رابط بین قوه قضاییه و دو قوه دیگر و به لحاظ ساختاری حداکثر استقلال را به قوه قضاییه و البته در کشور مطرح است که قوه قضاییه به استقلال بیشتری نیاز دارد.
محمدجواد شریعت باقری در پایان گفت: دانشگاه علوم قضایی آمادگی همکاری های مناسبی را با قطر دارد و برای برگزاری سمینارهای مشترک، سفر دانشجویان برای برگزاری دوره ها از کشوری به کشور دیگر را دارد و امکانات برای پذیرش دانشجویان قطری نیز برای دانشگاه علوم قضایی وجود دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *