رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کوهکن: هر گونه تعاملی باید از همان سطح رئیس آغاز شود/تابش: "آرامش، تغییر و احیای غرور ملی" پیام مردم در انتخابات بود

7:44 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۱۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دیدگاه های دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا درباره اولویت های مجلس دهم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کوهکن: هر گونه تعاملی باید از همان سطح رئیس آغاز شود/تابش: به گزارش گروه سیاسی ، دیدگاه های دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا درباره اولویت های مجلس دهم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در این برنامه گفت: پیام مقام معظم رهبری به منتخبان مجلس دهم بسیار قابل توجه بود و بار مسئولیت آنان را سنگین تر کرد. 

وی یکی از ضعف های مشهود را ضعف ساختارهای قوای سه گانه دانست و بر لزوم اهتمام مجلس دهم برای اصلاح محتوایی آیین نامه خانه ملت تأکید کرد. 

تابش افزود: میثاق ما قانون اساسی، پیام رهبری و سوگندی است که یاد کرده ایم. 

این نماینده مجلس گفت: مجلس باید پایگاه مردم و مکانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد و در رأس امور قرار گیرد و همه اینها بستگی به رفتار و عملکرد نمایندگان دارد. 

وی افزود: باید دید پیام رأی مردم در انتخابات مجلس دهم چه بوده است، از نظر ما آرامش، تغییر، حل مشکلات اقتصادی و احیای غرور ملی پیام مردم در این انتخابات بود.

تابش با بیان اینکه بیشترین وظیفه برای رفع فقر در جامعه بر عهده نمایندگان است گفت: مجلس باید بستر کار را برای نمایندگان فراهم کند تا آنان با صلابت و سلامت کارشان را انجام دهند. 

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، حاکم نبودن نظام حزبی در کشور را یکی از اشکالات موجود دانست و گفت: این امر هم نیازمند اصلاح قانون اساسی است. 

وی تصریح کرد: مجلس باید با رانت، فساد، تبعیض و پارتی بازی برخورد کند اما برخی ملاحظات باعث شده که اینگونه نشود. 

تابش ترکیب مجلس دهم را در مقایسه با 9 دوره قبل قوه مقننه بی نظیر دانست و افزود: در دوره های قبل اکثریت خیلی قوی در برابر اقلیت خیلی ضعیف قرار داشتند اما در این دوره تقریباً ترکیب مساوی است. 

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: بنا داشتیم تا در سطح انتخاب ریاست، رقابتی و در سطوح پایین تر به صورت تعاملی با طرف مقابل عمل کنیم که دوستان جریان مقابل قبول نکردند. 

وی تصریح کرد: در هر صورت مجلس دهم فضای رقابت با حفظ رفاقت است. 

محسن کوهکن نماینده اصولگرای مجلس دهم هم در این برنامه گفت: مقام معظم رهبری در پیامشان خطاب به نمایندگان مجلس دهم مطالبات خود را از آنان در قالب رهنمودها بیان کردند و این پیام در پی یک آسیب شناسی جدی از عملکرد مجلس بیان شده است. 

وی با اشاره به اصل تفکیک و استقلال قوا در قانون اساسی افزود: من اصلاح ساختار هر سه قوه را قبول ندارم و به طور نمونه در مجلس نباید دست نمایندگان را در ارائه پیشنهادها بست بلکه فرآیند پیشنهادها باید اصلاح شود. 

کوهکن اصلاح گفتار، اهتمام همه جانبه به ادای تکلیف و انجام وظایف برای ریل گذاری حرکت دولت بر اساس تفکیک قوا را از جمله وظایف نمایندگان در مجلس دهم دانست و گفت: ما با وکیل الدوله بودن و همچنین دعوا با قوای دیگر مخالفیم. 

وی با اشاره به اینکه سفره ای که برای کارهای عمرانی در کشور پهن شده است قالب بر 500 هزار میلیارد تومان است افزود: در حالی از معیشت مردم و مشکلات اقتصادی جامعه صحبت می کنیم که برای حل آنها دست به عصا هستیم. 

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: اگر دولت یا مجلس به این فکر نباشند که دوره بعد رأی خواهند آورد یا خیر طرح هایی را اجرای می کنند تا با وجود تبعاتش مشکلات مردم در میان مدت حل شود. 

کوهکن با تأکید بر اصلاح ساختار معیوب اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی باید به طور کامل پیاده شود و اجرای آن یک یا دو ساله نیست. 

وی تصریح کرد: باید بهره وری را بالا ببریم، ساختارها را اصلاح کنیم و با متخلفان برخورد نماییم تا بسیاری از مشکلات حل شود. 

این نماینده اصولگرای مجلس دهم با اشاره به پیشنهاد جریان مقابل برای رقابت آقایان لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس و تعاملی رفتار کردن در انتخاب دیگر سطوح هیئت رئیسه گفت: در مجلسی که دو سوم نمایندگان آن تغییر کرده اند و بیشتر چهره ها جدید هستند این کار درست نیست و به همین خاطر ما این پیشنهاد را نپذیرفتیم. 

کوهکن افزود: جریان مقابل انتظار داشت تعامل و وحدت از سطح نائب رئیس به پایین صورت گیرد اما از نظر ما هر گونه تعاملی باید از همان سطح رئیس آغاز شود. 

وی تصریح کرد: اصل تعامل را هر دو طرف پذیرفته اند و این مهم است که ما در ابتدای راه هستیم و نه در انتهای آن. 

کوهکن نطق های روز یکشنبه مجلس را بسیار مهم خواند و افزود: اگر هر دو طرف عاقلانه برخورد کنند فضای مجلس یک فرصت است و اگر به سمت برخورد و ناهنجاریهای اخلاقی و ساختارشکنی برویم بسیار بد خواهد شد و مجلس دهم از مجالس قبل بدتر خواهد بود.

وی گفت: در روز انتخابات هیئت رئیسه هر دو طرف در فضای برادرانه رقابت جدی خواهند داشت و اکثریت مجلس به هر ترکیبی از هیئت رئیسه رأی داد همه موظفند با آن همکاری کنند و تعامل از اینجا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *