عربستان مسأله حج را به مناسبات سیاسی دخالت داده است

7:15 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۱۴۷
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت خارجه گفت: عربستان برخلاف شعاری كه تابحال داده، مسأله حج را به مناسبات سیاسی دخالت داده است.
حج برگزار نشود مسئولیتش با ریاض است/هیچ بازیگر بیرونی نباید برای مردم سوریه تصمیم بگیردبه گزارش گروه سیاسی ، حسین جابری انصاری شنبه شب در برنامه متن و حاشیه شبكه سه سیما با اشاره به مسایل سیاست خارجی كشور از جمله به موضوع حج سال 95 اظهار كرد: متولی انجام مذاكرات، سازمان حج بوده و آنچه كه تاكنون اتفاق افتاده بر عهده مسئولان سعودی است.


وی افزود: عربستان برخلاف شعاری كه تابحال داده، مسأله حج را به مناسبات سیاسی دخالت داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأكید كرد: عربستان در مسائل مختلف، خود را رو در روی ایران تلقی می كند و مدتهاست كه سیاست خود را بر پایه تنش با ایران قرار داده است.

وی گفت: آنچه ما مشاهده می كنیم، تلاش عربستان برای افزایش تنش ها در این زمینه است و این عربستان است كه باید به عنوان دولت میزبان در حج، وظایف میزبانی را رعایت كند.

جابری انصاری تصریح كرد: بر اساس آخرین اقدامات و گفت وگوهای انجام شده، عربستان بدیهی ترین وظایف خود كه تأمین امنیت و سلامت حجاج و حمایت كنسولی از آنهاست را نپذیرفته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی حج، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئول بسیاری از اتفاقات منطقه، عربستان است و شاید یكی از دلایل سیاست های خشن عربستان، نگرانی از رفتار آنها در جهان و نگاه افكار جهانی به آنها باشد.




واقع بین
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
فهم ودرک و قدرت بیان سخنگوی وزات خارجه قبل تقدیر است .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *