رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت از خطوط قرمز عبور نمی‌کند

16:15 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۱۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: وزیر دفاع گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نقطه رسیده که هیچ کدام از اطلاعاتی که دشمن و منافقین به آنها دادند، سندیت نداشته و ما اثبات کردیم که هرآنچه آْنها ارائه کردند، ساختگی است.

:وزیر دفاع گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نقطه رسیده که هیچ کدام از اطلاعاتی که دشمن و منافقین به آنها دادند، سندیت نداشته و ما اثبات کردیم که هرآنچه آْنها ارائه کردند، ساختگی است.

به گزارش گروه سیاسی ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در گردهمایی 5 هزارنفری بسیجیان این وزارتخانه، اظهار کرد:‌بسیج یکی از یادگاران رهبر الهی است که در شرایطی که هنوز نشانی از بروز جنگ علیه انقلاب نبود حکم به آغاز و بنیان آن را صادر فرمودند.

وی افزود: امام (ره) آینده را به روشنی می‌دیدند و مسیر رفتن به سوی آینده روشن را در تمامی ابعاد تبیین می کردند و امروز به لطف الهی رهبری عظیم‌الشأن نیز با همین خصوصیات آن مسیر نورانی را پیگیری می‌کنند.

دهقان تأکید کرد:‌بسیج و انقلاب شجره طیبه‌ای است که همه جهانیان از منافع آن بهره‌مند می‌شوند. بسیجی انسانی مؤمن، مخلص و مجاهدی است که در مسیر اعتلای کلمه الهی و برای خدمت مردم و ارتقای نظام جمهوری اسلامی با نیت خالص و تمام ظرفیت گام به میدان خدمت می گذارد. بسیجیان مظهر و تجلی آرمان‌های ملت ما هستند که با رفتار، کردار و بیان خود همواره به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب و جامعه بوده‌اند.

وزیر دفاع گفت: بسیجیان با ایمان، آگاهی، دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری، ولایتمداری، پذیرش مطلق اطاعت از مقام معظم رهبری را سرلوحه رفتار خود در رفتارهای فردی و اجتماعی می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی در عرصه جهانی از عزت و اقتدار بهره‌مند است و دشمنان فارغ از اینکه از کدام نقطه جهان باشند نگرانی عمیق و تمام عیاری از مواجهه با ملت ما دارند به دلیل تجربه تاریخی است که دیدند در زمانی تمام قدرت‌های جهان در هشت سال نتوانست در یک جنگ تمام عیار علیه ما پیروز شود و ملت ما مقاومت کردند لذا می‌دانند امکان مقابله با این ملت و فرهنگ وجود ندارد. دشمن ما می‌داند که ملت ما هیچ گاه در مقابل هیچ زورگو و ظالمی سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امروز در سایه بیداری اسلامی حضور بسیج‌گونه انقلابیون مسلمان را در جای جای دنیای اسلام شاهدیم و دیدیم که در سوریه، عراق، فلسطین و لبنان ملت‌ها قادر شدند در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمنان بایستند و پذیرفتند راهی جز پذیرش فرهنگ بسیجی برای پیروزی ندارند.

وی افزود: امروز بسیجیانی که فرهنگ بسیج ما را الگو قرار دادند در سوریه و عراق ایستاده‌اند و با دشمن مقابله کرده‌اند.

وزیر دفاع با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+5، گفت: امروز ملت ما در یک جنگ تمام عیار دیپلماتیک با دنیای سلطه درگیر است. در گذشته سالیان دراز قطعنامه‌های ضدبشری را به ما تحمیل می‌کردند اما امروز ما در یک هماورد سیاسی و دیپلماتیک برای تضمین اهداف خود در حال مذاکره هستیم.

دهقان افزود: امروز آخرین روزی است که باید در ژنو با دنیا به توافق برسیم و می‌دانیم ملت ما هیچ گاه از حقوق حقه خود عدول نکرده و هیچ گاه ظلمی را روا نداشته و صداقت در گفتار و عمل را زیر پا نگذاشته است و هیچ گاه نگاه تجاوزگرانه به همسایگانش نداشته است در حالی که دشمنان ما و غربی‌ها به دنبال اسلام‌هراسی و ایران هراسی بودند و مزدورانی را سامان دادند تا چهره انقلابی ایران را مخدوش کنند و دیگر ملت‌ها به ما اقتدا نکنند. همه این اقدامات انجام شد اما آنچه که ماند و در آینده هم خواهد مان د هویت ملت ماست.

وی خاطرنشان کرد: بهانه سلاح هسته‌ای یکی از بهانه‌هایی بود که آنها در 12 سال گذشته گرفته‌اند و سعی کردند دنیا را از علیه ما تجهیز کنند که در دوره‌ای هم موفق شدند اما ما در مذاکرات چیزی جز حقوق بین‌المللی هسته‌ای خود نمی‌خواهیم و به دنبال این بودیم که به دنیا بگوییم اتهاماتی که به ما می‌زنند درست نیست.

دهقان تصریح کرد: امروز آژانس اتمی جهانی به این نقطه رسیده که تمامی اطلاعاتی که دشمنان ما و منافقین به آنها می‌دادند هیچ سندیتی ندارد و هر آنچه که بوده پرونده‌سازی است زیرا ما نیز اثبات کردیم که هر آنچه ارائه شده ساختگی است.

وزیر دفاع ادامه داد: دومین بحثی که ما در مذاکرات دنبال می‌کنیم این است که در هیچ شرایطی از حقوق خود عدول نمی‌کنیم. آمریکایی‌ها و غربی‌ها دنبال این بودند که اگر ایران اسلامی امروز از مذاکره اقبال می‌کند به دلیل این است که تحریم‌های اعمال شده آنها را به پای میز کشانده در حالی که ما نشان دادیم که در سخت‌ترین تحریم‌ها شرایط خود را حفظ کرده و ملت تمام قد بر روی منافع خود ایستاده و همچنین شاهد رشد اقتصادی و مهار تورم نیز بوده‌ایم. لذا تحریم‌ها نبوده که ما را پای میز مذاکره کشانده بلکه ما می‌خواستیم ثابت کنیم جز حق نمی‌خواهیم و غربی‌ها زورگویی می‌کنند.

دهقان با بیان اینکه نظام ما به دنیا گفت که خطوط قرمزش به هیچ عنوان قابل تهدید نیست،‌ اظهار کرد: مذاکره کنندگان ما به پشتوانه مردم با تمام توان با دنیا مذاکره می‌کنند و این مانند دوران دفاع مقدس است. زمانی که روسها نیز به عراقی‌ها کمک می‌کردند امروز هم روس‌ها خیلی با ما همکاری نمی‌کنند و ممکن است مقابل ما نایستند اما به دنبال منافع خود هستند لذا باز هم در مقابل تمام دنیای سلطه ایستاده‌ایم و از طرفی مذاکره‌کنندگان باید از پشتوانه اطلاعاتی، اسنادی و ... خوبی برخوردار باشند تا بتوانند در برابر آنها بایستند.

دهقان تأکید کرد: در هیچ شرایطی نه ملت، نه دولت و نه رهبری از خطوط قرمز و منافع ملی عدول نخواهند کرد و اگر مذاکره می‌کنیم به خاطر نظام است و اگر روی موضوعی پای‌فشاری می‌کنیم تصمیم نظام است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *