آمریکا خواهان تمدید مذاکرات هسته ای است/ آغاز نشست وزیران خارجه ایران و 1+5

16:13 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۹۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: هیئت های مذاکره کننده در وین توافق کردند مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک ماه آینده در مسقط از سر گرفته شود.

: شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: هیئت های مذاکره کننده در وین توافق کردند مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ماه آینده در مسقط از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ،‌ برخی منابع خبری به نقل از دیپلمات های غربی گزارش دادند کشورهای 1+5 به ویژه آمریکا بسیار تلاش می کنند تا مذاکرات تمدید شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا روز یکشنبه در نخستین تایید رسمی این موضوع که دیپلماسی دقیقه 90 احتمالا برای حصول یک توافق جامع قبل از ضرب‌الاجل نیمه شب دوشنبه کافی نیست، به ایران گفت که زمان بررسی تمدید گفتگوها است.

ایتارتاس هم به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی گزارش داد، ایران و گروه 1+5 درصدد تنظیم بیانیه سیاسی در مورد تمدید مذاکرات هستند.

آغاز نشست وزیران امور خارجه ایران و 1+5

نشست وزیران امورخارجه ایران و گروه 1+5 عصر امروز در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

محمدجواد ظریف، جان کری ،فرانک والتر اشتاین مایر، وانگ یی، سرگئی لاوروف، فیلیپ هاموند و لوران فایبوس وزیران امور خارجه ایران، آمریکا ،آلمان، چین و روسیه، انگلیس ، فرانسه به همراه خانم کاترین اشتون هماهنگ کننده گروه 1+5، دراین نشست آخرین تحولات هسته ای را با یکدیگر بررسی و جمع بندی می کنند.

این نشست به ریاست آقای ظریف و خانم اشتون برگزار می شود.

دهمین دور و آخرین مرحله از مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 از روز سه شنبه گذشته در وین آغاز شده است و طرفین در تلاش هستند تا امروز یعنی پایان مهلت قانونی دوره تمدید مذاکرات به توافق جامع دست یابند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *