پیشرفت فیزیکی فاز 19 پارس جنوبی از 77 درصد گذشت

13:39 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: فاز 19 پارس جنوبی با وجود گذشت 49 ماه از زمان شروع پروژه، در میان فازهای 35 ماهه با 77.5 درصد پیشرفت فیزیکی پیشتاز است.

: فاز 19 پارس جنوبی با وجود گذشت 49 ماه از زمان شروع پروژه، در میان فازهای 35 ماهه با 77.5 درصد پیشرفت فیزیکی پیشتاز است.

به گزارش ، بخش خشکی فاز 19 پارس جنوبی با 78.2 درصد پیشرفت روند ساخت خوبی را طی می کند و به زودی با ورود تجهیزات و کالاهای خریداری شده به سایت این پالایشگاه شاهد افزایش درصد پیشرفت فیزیکی آن خواهیم بود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است 15 حلقه چاه در قالب سه سکو در فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی حفاری شود که تاکنون حفاری در سکوی نخست به پایان رسیده و طبق اعلام زمان بندی انجام شده حفاری در سکوی دوم این فاز نیز تا اوایل فصل پاییز امسال به پایان می رسد.

هم اکنون پیشرفت فیزیکی در عملیات حفاری فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی از 74.2 درصد گذشته است، همچنین بخش دریای این فاز شامل، ساخت خط لوله، جکت و سکو از پیشرفت فیزیکی 77.6 درصدی برخوردار است.

  فاز ١٩ پارس‌جنوبی در میان پروژه هایی که از سوی وزارت نفت به عنوان پروژه های اولویت دوم پس از فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨مطرح هستند، دارای بیشترین پیشرفت است.

پروژه فاز ١٩ از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که در ناحیه غربی این مخزن قرار گرفته، تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود 218.5 هکتار بین پالایشگاه های فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

به گزارش شانا، در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه و تبدیل می‌ شود.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *