رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی 13 هزار پرونده در کمیسیون اصل 90

5:45 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۰۷۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: این کمیسیون در آغاز مجلس نهم، حدود 686 پرونده محرمانه و 627 پرونده عادی را از دوره قبل تحویل گرفت و در مدت یک سال تمام این پرونده ها را بررسی و تعیین تکلیف کرد.
بررسی 13 هزار پرونده در کمیسیون اصل 90به گزارش گروه سیاسی ، مصطفی افضلی فرد در تشریح گزارش عملکرد کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در دوره نهم گفت:در این دوره کمیسیون اصل نود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، 15 کارگروه از جمله کارگروه کارآمدسازی مجلس، کارگروه بررسی طرز کار قوه قضائیه و کارگروه مبارزه با فساد اداری تشکیل داد، از طرف دیگر در این دوره 5 کمیته دائمی از جمله کمیته های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی، قضایی، مجلس و امور ویژه و ارتقای سلامت اداری شکل گرفت.

وی با اعلام اینکه کمیسیون اصل نود در دوره نهم، حدود 13 هزار و 452 فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داد، افزود: برای بررسی این شکایات حدود 11 هزار و 84 مکاتبه با دستگاه ها و سازمان های مربوطه صورت گرفت و حدود 12 هزار و 977 فقره جوابیه به ثبت رسیده است.

افضلی فرد ادامه داد: در مدت چهار سال، حدود 51 هزار و 792 فقره نامه به کمیسیون اصل نود وارد و یا از کمیسیون خارج شده است، همچنین برای تعیین راهکارهای مناسب و تعیین تکلیف برخی پرونده های مهم، حدود 138 جلسه رسمی با مسئولان سازمان و وزرای دولت برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: همچنین در دوره نهم مجلس، حدود 79 فقره شکایت از طرز کار مجلس به کمیسیون اصل نود ارسال شد، که از این میان حدود 52 فقره آن رسیدگی و مختومه شد و حدود 18 فقره نیز در حال بررسی است، از طرف دیگر 6 گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود تصریح کرد: در شرایط کنونی برخی پرونده های مهم از جمله پرونده های زمین خواری، تخلفات بانکی، عملکرد سازمان حج و زیارت، عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر در این کمیسیون باقی مانده که در دوره دهم رسیدگی می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *