همزمان با خرید گندم، 30 هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خریداری شد

16:40 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۰۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا از ابتدای سال در استانهای جنوبی شروع شده و تاکنون 30 هزار تن دانه ی روغنی کلزا از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده و همچنان خرید ادامه دارد.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید 30 هزار تن دانه کلزا از کشاورزان، افزود: امسال و تا این تاریخ، استانهای خوزستان با خرید 12 هزار و 500 تن، گلستان 9000 تن، مازندران3000 تن و ایلام 2000 تن دانه روغنی کلزا خریداری کرده اند و مابقی آن در سایر استانها از جمله بوشهر، لرستان، کرمان، قم و.... خریداری شده است. 

قنبری با بیان اینکه پیش بینی شده امسال 100 هزارتن دانه روغنی کلزا در کشور خریداری شود، تصریح کرد: بیشترین دانه ی روغنی کلزا در استان گلستان تولید و خریداری می شود که هم اکنون 9000 تن از این محصول را خریداری کرده است. 

وی افزود: دو استان اردبیل و خوزستان نیز به عنوان رتبه های بعدی در تولید این محصول هستند و در استان اردبیل امسال فصل خرید تضمینی دانه روغنی کلزا هنوز شروع شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: خرید تضمینی دانه ی روغنی کلزا امسال با دستور وزیر جهاد کشاورزی به این شرکت واگذار شده است. این شرکت در کنار خرید تضمینی گندم، خرید این محصول را نیز عملیاتی کرده ودر راستای عمل به بندهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلبرای خرید این محصول، اقدامات موثری صورت داده است. 

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای خوداتکایی و گسترش تولید دانه های روغنی در کشور دارند، افزود: امسال دانه روغنی کلزا، در مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو 25 هزار و 300ریال با افت مفید 2درصد و رطوبت 10 درصد، از کشاورزان خریداری می شود و برنامه وزارت جهاد کشاورزی رسیدن به خود اتکایی در تولید این دانه روغنی طی یک برنامه 10 ساله می باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *